Internetový prehliadač Opera so vstaveným blokovačom reklám je dostupný už nielen pre počítače, ale aj pre Android, iOS a Windows Phone/Mobile.
Podľa štatistik firmy PageFare stúpol počet používateľov, ktorí blokujú reklamy na mobilných zariadeniach o markantných 90% na 419 miliónov. Ide tak o 2-násobne vyšší počet používateľov, ako na stolných počítačoch. Aj to je zrejme dôvod prečo sa nórska spoločnosť Opera rozhodla do svojho rovnomenného prehliadača implementovať vstavaný blokovač reklám.
Opera pre klasické počítače obsahuje natívny blokovač reklám už niekoľko týždňov, tvorcovia prehliadača však teraz oznámili, že nová verzia Opera Mini s touto funkciou dorazila na všetky mobilné operačné systémy a teda na iOS a dokonca aj na Windows Phone, resp. Windows 10 Mobile. Opera Mini pre Android už touto funkcionalitou nejaký čas disponovala. Vstavané blokovanie reklám však teraz obsahuje už aj Opera pre Android (bez prívlastku Mini).
Spoločnosť uvádza, že Opera pre Android s aktívnym blokovaním reklám načíta stránku o 14% rýchlejšie ako Chrome a až o 79% rýchlejšie ako Adblock Browser.
Vďaka kompresii navyše Opera stiahne iba 229KB dát v priemere namiesto 422KB u Chrome (o 84% viac) alebo až 784KB u Adblock prehliadača (až o 240% viac). Šetrenie dát sa hodí najmä pri mobilných pripojeniach k Internetu.
Funkcia blokovania reklám je natívne vypnutá v prehliadači Opera. Pre jej zapnutie treba zaškrtnúť patričné políčko v nastaveniach prehliadača.
Zdroj: phonearena
Add new comment