Už sme mali možnosť zaregistrovať cielené reklamy na Facebooku, či na samotnom vyhľadávači Google a vo väčšine prípadov sme z tohto kroku neboli nadšení. Tentoraz sa na svetlo sveta prediera ďalší druh cielenej reklamy – smart billboardy.
Či už sa nám to páči alebo nie, cielená reklama sa stala neoddeliteľnou súčasťou nášho života a vôbec sa nechystá odísť. Práve naopak, neustále sa vymýšľajú nové spôsoby ako prispôsobiť reklamy na konkrétne produkty pre určitý typ používateľov. V nie príliš vzdialenej budúcnosti môžete pri ceste autom naraziť na reklamné billboardy, ktoré budú prezentovať reklamu určenú práve vám. Rozhodovať o tom bude značka vozidla, ktoré práve vodič šoféruje.
Práve tento spôsob zaradia do používania spoločnosti Cloudian a Dentsu na jeseň tohto roku v Japonsku. Začiatkom roku 2016 obe spoločnosti vykonávali testovanie smart billboardov a výsledky boli mimoriadne priaznivé. V priebehu testovania bol systém schopný správne identifikovať typ vozidla v 94 percentách prípadov.
V prvotnej fáze bolo nutné do systému nahrať stovky tisíc obrázkov používaných vozidiel, aby bol schopný rozoznať značku, typ a rok výroby konkrétneho automobilu. Systém je momentálne schopný rozpoznať najmenej 200 rôznych vozidiel zo vzdialenosti niekoľkých desiatok metrov, aj napriek tomu, že sa pohybujú vysokou rýchlosťou. V momente, keď systém identifikuje prichádzajúce vozidlo, zobrazí na LED billboarde cielenú reklamu po dobu 5 sekúnd. Vodičovi staršieho vozidla sa môže zobraziť reklama na novší model rovnakého automobilu, alebo vodičovi kamiónu najbližšie odpočívadlo pre nákladné vozidlá.
Bude zaujímavé sledovať, ako sa smart billboardy uchytia v Japonsku, a či sa niekedy podobnej technológie dočkáme aj na našich cestách.
Zdroj: digitaltrends
Add new comment