SK

VW ID.3 – krok správnym smerom

Volkswagen mal donedávna vo svojom portfóliu len dve čisto elektrické autá – e-up! a e-golf. K nim sa v posledných mesiacoch pridalo auto s netradičným názvom ID.3 a čoskoro k nim pribudne aj väčšie ID.4. Na test nám VW poskytlo čisto elektrické ID.3...

 


Dizajn


Nech sa na ID.3 pozerám takmer z ktorejkoľvek strany, vôbec sa neviem ubrániť pocitu, že dizajn vo mne evokuje súčasné rally autá. Som si istý, že toto nebolo zámerom VW dizajnérov – takýto dizajn by si  určite ponechali pre iný typ auta. Celkovo však pôsobí ID.3 naozaj mohutným dojmom a určite k tomu prispievajú aj veľké 20“ kolesá. Zadná časť má naozaj jemné krivky – horný spojler/deflektor zjemňuje celú zadnú časť, ktorá tak nie je nijak extra prerušovaná viacerými výklenkami.

 


Pohľad zozadu uchváti rovnako – zatmavené sklo spolu s čiernym kufrom vyzerá skvelo a naozaj by ste na prvý pohľad nepovedali, že sa jedná o „zelené“ elektrické auto. Takže zatiaľ nech sa pozeráte na ID.3 z boku alebo zozadu poviete si, že toto je naozaj vydarené auto. Lenže potom sa postavíte pred auto a prvé čo vás asi napadne bude, či sa pozeráte na budúcnosť alebo na Golf z roku 2019... Ja v prednej časti ID.3 vidím práve druhé spomenuté a to Golf 2019. Toto je naozaj škoda, pretože celkový dizajn ID.3 je naozaj, naozaj vydarený. Prečo sa VW vydal práve touto cestou ostáva pre mňa vo hviezdach... 

 

 


Z pohľadu vodiča


ID.3 je z vnútra moderné ale popravde vyvolalo vo mne trochu zmiešané pocity. Dva displeje, ktoré sú umiestnené za volantom resp. nad stredovým panelom, mohli byť kľudne spojené do jedného, čo by ID.3 dalo predsa len modernejší vzhľad. Takto to vyzerá ako by ste mali telefón za volantom a tablet nad stredovým tunelom. Popravde sa mi nepáči ani ovládanie svetiel, ktoré nevyzerá práve ako z roku 2020/21.

 


Výhľad smerom dopredu je pre vodiča naozaj dobrý, avšak treba si zvyknúť na pomerne mohutný B stĺpik – aj keď je rozdelený na 2 časti, spolu so spätným zrkadlom zaberá pomerne veľkú časť výhľadu a treba si zvyknúť ako „vykúkať“ von.
Bohužiaľ sú tu ešte dve veci, ktorým sa dizajnéri ID.3 mohli vyhnúť – umiestneniu riadiacej páky, ktorá je zakrytá výhľadovo volantom a odkladaciemu priestoru v predných dverách. 

 


Prvá spomenutá vec časom pominie ale pokým si na ňu zvyknete môže to chvíľu trvať. Rýchlostné stupne sú jednoducho zakryté volantom a ak nemáte v ruke smer, ktorým treba hlavu páky točiť, neostáva vám nič iné ako sem tam vykuknúť za volant a pozrieť sa, čo vlastne robíte.
Druhá vec je niečo, čo doteraz vlastne nechápem ako mohlo VW uniknúť...odkladací priestor vo dverách končí vlastne až na konci samotných dverí. Ak si sem dáte kľúče a tie sa vám zošmyknú až nakoniec, budete mať čo robiť, aby ste na ne dosiahli. Osobne som nakoniec výrezu dosiahol až keď som si z auta vystúpil a mohol som strčiť ruku dozadu z čupiacej pozícii. Toto nie je naozaj komfortné.
Čiže celkovo zmiešané pocity, ktoré som dúfal, že budú vyvážene aspoň samotnou jazdou...

 

 


Výkon, dojazd


Našťastie ID.3 dostalo poriadny motor s výkonom 200 konských síl a krútiacim momentom 310Nm. Už po prvom rozbehu zabudnete na niektoré nepodarky, či infotainment, ktorý nie vždy poslúcha (aktualizácia na poslednú verziu by snáď mala odstrániť zamŕzanie systému, či nutnosť reštartu celého systému lebo ostanete v systémových nastaveniach). Aj keď auto váži takmer 1.9 tony, z 0 na 100 km/h vás vystrelí za 7,3 sekundy.
Batéria v ID.3 má kapacitu 58kWh a samotný VW deklaruje priemernú spotrebu 15,5 kWh, čo by robilo teoretický dojazd 374 kilometrov. Na papieri sú to slušné čísla, realita je však trochu iná.
Jazda v meste si v priemere vyžiadala 19,6kWh, čo dáva vo finále dojazd 295 kilometrov. Pri kombinovanej jazde mesto a mimo mesto (maximálna rýchlosť 90km/h) klesla spotreba na 17.1 kWh, čo dáva už slušný teoretický dojazd 339 kilometrov. Ak však potrebujete jazdiť aj po diaľniciach, počítajte s dojazdom niekde okolo 210-220 kilometrov. Pri silnejšom vetri, som domov z Bratislavy dorazil so spotrebou 26,5 kWh pri tempomatových 115km/h.
V priemere by som povedal, že sa za rôznych situácií môžete spoľahnúť na dojazd okolo 280 kilometrov. Ak by sme sa na spotrebu pozreli z trocha iného uhla a to podľa dlhodobej spotreby, vyšiel by nám dojazd približne 235 kilometrov.

 


Dlhodobá spotreba vychádza z najazdených, posledných 3280 kilometrov, ktoré ID.3 absolvovalo. Predpokladám, že rôzne médiá jazdili na ID.3 aj šetrne aj športovo, pričom auto absolvovalo diaľnice, mesto pri rôznych podmienkach.
Čo sa týka nabíjania tak VW ID.3 disponuje možnosťou 100 kW nabíjania jednosmerným prúdom. K autu dostanete 11 kW palubnú nabíjačku začo si VW zaslúži pochvalu.
Jednu vec, ktorú som bohužiaľ nedokázal poriadne otestovať, je ochrana studenej batérie. Vtedy palubný počítač chráni studenú batériu a nepovolí nabíjania cez 40 kWh. Toto je rozhodne správny krok pre dlhšiu životnosť batérie. Škoda, že sa tu nenachádza ohrev batérie, ktorý by toto zároveň eliminoval.
Kolegovia z iného portálu dokázali otestovať nabíjanie batérie takmer z 0% kapacite na 100% na rýchlo nabíjačke a výsledky boli u VW skvelé – 175Kw dobíjacia stanica to dokázala za 1 hodinu aj pár minút.

 

Problém s nabíjaním počas pandémie, môže vyriešiť prenosná nabíjačka, akú máme na test zapožičanú od firmy ejoin. Táto nabíjačka ponúka nabíjanie o výkone 11 a 22 kW. Doma však musíte mať 400V 5P konektor. S takýmto typom nabíjačky však získate slušnú flexibilitu - nabíjačku hodíte jednoducho do kufra.

Týmto sa chcem poďakovať spoločnosti ejoin za spoluprácu a zapožičanie prenosnej nabíjačky.


Záver


ID.3 je u koncernu VW krok správnym smerom. Auto skvelo vyzerá (škoda prednej časti), ponúka slušný dojazd okolo 250-280 kilometrov a hlavne pohodlnú jazdu. Infotainment, ktorý sa ovláda cez 10“ displej je prehľadný a všetky funkcie sú pomerne rýchlo dostupné. Osobne sa mi páčilo napríklad aj také ovládanie zakrytia panoramatického skla – stačí potiahnuť posúvač do požadovanej polohy - riešenie moderné a vcelku efektné. 
Pri hlasovom ovládaní sa mi zase páčilo, že systém rozoznáva odkiaľ hlas vychádza a teda ak si spolujazdec povie aby mu auto zvýšilo teplotu klimatizácie, spraví tak len na jeho strane. Popravde však ručne nastavíte zmenu rýchlejšie...

 


K rýchlosti systému nemám žiadne výhrady, po prvom načítaní sa všetko zobrazovalo pomerne svižne. Napriek tomu, že som mal s infotainment systémom zopár problémov, predpokladám, že nový update tieto problémy odstráni. Ak nie, išlo by o veľmi otravný aspekt inak pomerne vydareného auta. 
Celkovo je ID.3 dobré elektrické auto s drobnými nedostatkami na ktorých by sa malo do budúcna popracovať. VW rozhodne spravil krok správnym smerom.

 

 

Za zapožičanie VW ID.3 ďakujeme spoločnosti Volkswagen

 

Comments (3)
Jozef M.

Velmi dobra recenzia z pohladu bezneho cloveka (ziadne PR blbosti), som milo prekvapeny akym smerom sa to tu ubera na pc.sk co sa tyka recenzii aut. Len tak dalej!

Jeseter

V akych vonkajsich teplotach ste testovali dojazd a spotrebu? Malo auto aj tepelne cerpadlo? A aky je oficalny dojazd hlasany VW? Inac pekne napisane z pohladu bezneho cloveka pouzivatela auta ale neviem ci ste nabijali "doma" alebo len na verejnych nabkach..

Lukáš Lancz

Teploty sa pohybovali medzi 10-14stupnov, do dalsich recenzii to budem uvádzať - už sme dostali podobnú požiadavku. Dojazd podla WLTP by mal byť 390-420 kilometrov (idealne podmienky a leto) a auto bolo bez tepelneho cerpadla.

Add new comment
TOPlist