Intel samozrejme má prostriedky na vývoj, no ten celkom jasne nenapĺňal očakávania a termíny. V decembri minulého roka sme už síce mohli vidieť predprodukčné vzorky v akcii, no pri tej príležitosti bolo aj oznámené, že Larrabee sa na trh v tejto podobe nedostane a žiť bude naďalej iba v laboratóriách ako testovacia platforma.
Podľa pôvodných plánov sme už o takomto čase mali vidieť Larrabee na pultoch obchodov, odklad však posunul vydanie niekde na rok 2011.
Principiálna bloková schéma Larrabee jadra
Teraz sa z oficiálneho blog-u dozvedáme, že diskrétna grafická karta od Intel-u sa na trhu neobjaví vôbec. Teda aspoň nie v "dohľadnej" dobe. To pre Intel zrejme znamená niekoľko rokov, koľko to môže byť si odhadnúť netrúfam.
Skúsenosti a poznatky z vývoja Larrabee chce Intel využiť hlavne u viacjadrových procesorov, so zameraním na High Performance Computing, oblasť trhu kde si nVidia nasmerovala svoj biznis už s prvými unifikovanými čipmi.
Čo sa grafickej oblasti týka, Intel sa bude v najbližšej dobe sústrediť hlavne na integrované riešenia. Prioritou sú mobilné platformy a HD video, o hernej grafike zatiaľ nepadlo ani slovo.
Intel len nedávno presunul integrované grafické jadrá z čipsetov na procesory (Clarkdale, Atom), ďalšia generácia príde s architektúrou SandyBridge už začiatkom budúceho roka (očakáva sa približne dvojnásobné navýšenie grafického výkonu).
Intel sa teda (nateraz) vzdáva boja o zákazníka na trhu diskrétnych grafických kariet. Svoje úsilie sústredí na integrovanie grafických technológií do procesorov a na HPC trh. Určite je za tým vidina lepšej perspektívy úspechu, ako keby mala firma konkurovať GeForce a Radeonom, ale samozrejme aj neuspokojivý vývoj samotného Larrabee.
Na pár rokov môžme na Larrabee zabudnúť, v histórii to ostáva zapísané ako pokus, ktorý skončil skôr ako vôbec začal...
perimaster
Shatterhand
Frosty
Tonci20
like
Pjetro_de
rayen11
Shatterhand
Archon
Archon
passco