Google pracuje na plugine pre kancelársky balík Microsoft Office, ktorý po každom uložení dokument synchronizuje s on-line verziou Google Docs.
Google nedávno vypustil do obehu svoj nový projekt - plugin pre Microsoft Office zvaný Cloud Connect. Medzičasom však záujem oň enormne stúpol a tak Google testovaciu verziu na čas stiahol, môžete sa však prihlásiť na tejto stránke a keď bude plugin opäť dostupný, budete informovaní.
O čo v Cloud Connect ide? V podstate je funkcia veľmi jednoduchá - zakaždým keď kliknete na ikonku diskety napríklad vo Word-e (ukladanie), zosynchronizuje sa daný dokument aj s on-line verziou vo formáte Google Docs. Pribudne aj nový panel, ktorý poskytne odkaz na on-line verziu práve upravovaného dokumentu a tiež informuje o stave synchronizácie.
Plugin Cloud Connect je (resp. bude) bezplatný, rovnako ako je Google Docs. Podporuje Word, Excel a PowerPoint, a to vo verziách 2003, 2007 a 2010.
Výhody takého synchronizovania sú zrejmé na prvý pohľad. Okrem toho, že budete mať on-line zálohu svojich dokumentov (koniec výhovorkám "pokazil sa mi pevný disk" dva dni pred odovzdaním diplomovky), umožní Cloud Connect veľmi elegantné zdieľanie. Nemusíte sa totiž báť, či váš kolega alebo priateľ má Microsoft Office, dokumenty sa dajú čítať aj upravovať iba s použitím web prehliadača. Taktiež je tu nová možnosť spolupráce viacerých ľudí na jednom projekte.
Plugin má však zatiaľ jedno obmedzenie - ak nahráte PowerPoint súbor z Office na Google Docs a ten potom upravíte v Google Docs, nebudete môcť synchronizovať tieto zmeny späť. Bude sa dať iba vygenerovať nový súbor so zmenami.
Plugin je výsledkom odkúpenia spoločnosti DocVerse v marci tohto roka.
Zdroj: TechCrunch
Add new comment