Azda najväčšími udalosťami za posledné týždne bolo spustenie RMAH (aukcia za reálne peniaze) a novinky v herných mechanizmoch, ktoré priniesol dlho očakávaný patch 1.03. [Aktualizácia 11.7.2012]
V predchádzajúcej novinke sme sa venovali bezpečnosti Battle.net konta, s príchodom aukcie za reálne peniaze je už nutné mať aktivovaný authenticator, buď to vo forme aplikácie pre smartfóny alebo hardvérovú verziu v podobe malého prívesku na kľúče. Potom je ešte nutné aktivovať Mobile Alerts, čo je ďalšia vrstva ochrany vášho účtu. Občas sa môže stať, že pri vykonávaní transakcie nákup/predaj Vám príde overovacia sms s kódom, ktorý vložíte do overovacie políčka. Je to nutné pre čo najväčšie zníženie možnosti zneužitia vašich peňazí.
Ďalšia udalosť sa týka „pôrodných“ problémov pri spustení hry. Každý hráč sa na začiatku určite stretol s problémami či už priamo v hre alebo pri prihlasovaní, kde sa nebolo možné dostať do hry niekedy aj celé hodiny. Blizzard už má tieto problémy za sebou. Teda, až na Južnú Kóreu. Južná Kórea je známa ako krajina, v ktorej sa berú počítačové hry ako bežná súčasť každodenného života. Hry sa tam stali národným športom a sú dokonca tak populárne, že sa používajú aj na aktívne študovanie v školách. Celá vec sa točí okolo zákonu, ktorý hráčovi, teda zákazníkovi priznáva nárok na vrátenie peňazí do siedmych dní, ak produkt nefunguje tak ako by mal.
Nie je jasné, koľkí hráči to využili, ale do 20. úrovne svojej postavy môžu hru vrátiť a žiadať svoje peniaze naspäť, zatiaľ čo hráči do 40. úrovne sa dočkajú zatiaľ bližšie nešpecifikovanej kompenzácii, tipujem, že môže ísť o zaujímavý herný predmet, predplatné hracieho času do World of Warcraft alebo niečo podobné z portfólia firmy Blizzard.
Hra sa už pomaly dostáva do stavu, v ktorom podľa mnohých fanúšikov, mala byť už od začiatku. Týka sa to hlavne niektorých nevyvážených herných mechanizmov. Počnúc od patchu 1.03 je konečne vidieť zmeny, ktoré balancujú herné mechanizmy a odstraňujú menšie či väčšie chyby v hre. Zoznam týchto zmien si v českom jazyku môžete prečítať na tejto stránke tu a tu.
S patchom a vylepšovaním Diabla súvisí aj prehlásenie vývojárov, ktorý priznávajú, že tzv. end game (koniec hry) nie je úplne v poriadku. To potvrdzujú aj hráči, ktorý sa po úplnom prejdení hry na všetky štyri obtiažnosti takpovediac dosť nudia. Nebaví ich repetívne prechádzanie tých istých úrovní a monotónne hľadanie predmetov. Aj keď práve hľadanie predmetov a možná vidina ich predaja za skutočné peniaze je lákavá, isté je, že hráči chcú v prvom rade kvalitný game obsah. To sa má začať meniť s patchom 1.04, ktorý donesie niektoré zmeny a 1.1, ktorý prinesie PvP súboje (hráč proti hráčovi), čo znamená boj v arénach proti ľuďom. Obidva patche sú ale v nedohľadne a ani samotní tvorcovia nevedia, kedy ich môžeme očakávať.
Je jasné, že spoločnosť Blizzard ešte čaká veľa práce na novom Diable, je ale vidieť snahu napravovať chyby v hre a pridávať nový obsah pre hru, aj keď nie v tak hojnej miere ako pre ich MMO Word of Warcraft. Spomenúť si treba aj na nedávne výročie tejto legendárnej americkej firmy, ktorá oslavuje okrúhlych dvadsať rokov. Za tú dobu sa z nej právom stala elitná špička na poli vývojárov. Napokon sami si môžete vďaka webu videa česky.cz pozrieť skoro 50-minútový dokument s priloženými českými titulkami. Dokument je rozhodne zaujímavý a fanúšik by si ho nemal nechať ujsť.
Update 11. Júla 2012
Dnes prišiel s menším patchom čo do veľkosti veľmi dôležitý prvok a to sprístupnenie poslednej časti aukcie za reálne peniaze – obchodovanie s komoditami. To znamená, že od teraz sa budú môcť v Diable 3 predávať alebo kupovať tieto položky:
- Gemy, kamene, ktoré vylepšujú zbroj alebo zbrane
- Farby, ktorými môžeme esteticky vylepšiť našu zbroj
- Materiál na výrobu vlastnej zbroje
- Plánky na výrobu zbroje a spájanie kameňov
- Plánky na vylepšovanie kováča a klenotníka
Add new comment