SK

DirectX 11.2 urýchli hry, bude len pre Windows 8.1

DirectX 11.2 ktorý je exkluzívne dostupný len pre najnovšiu verziu Windows má urýchliť súčasné aj budúce hry.

Spolu s najnovšou aktualizáciou operačného systému Windows na verziu 8.1 alias Blue sa noviniek dočkala aj skupina technológií starajúcich sa predovšetkým o 3D hry – DirectX. DirectX resp. Direct3D 11.2 bude dostupné exkluzívne len na Windows 8.1 a prinesie niekoľko významných noviniek, ktoré by mali urýchliť súčasné aj budúce hry, pričom mnoho funkcií pobeží už aj na grafických kartách ktoré sú v predaji dnes (napr. len s podporou DorectX 11.1).

Microsoft prepracoval samotné jadro DirectX, čím sa majú urýchliť bežné úlohy a funkcie. Napríklad nahrávanie rôznych dátových zdrojov by malo trvať kratšie, skrátiť by sa mali aj tzv. Frame-latencie. Veľkou novinkou je „Tiled Resources“. Táto funkcionalita sa postará o to, aby systém mohol využívať klasickú RAM ako aj grafickú pamäť, pričom v druhej menovanej sa vždy ukladajú len aktuálne potrebné dáta. Vo výsledku to napríklad znamená, že nebude potrebné aby sa v pamäti ukladali dáta pre vykreslenie celého kopca v hre, ale len jeho vrcholca, a to s oveľa vyššími detailmi.

Ďalšou zaujímavou funkciou je „Hardware Overlays“. Táto umožní do jedného obrazu spojiť ddve od seba nezávisle renderované vrstvy. A to aj v tom prípade, že sú obe vykreslené v inom rozlíšení. Ako príklad použitia možno uviesť HUD (informačné displeje v hrách), ktoré by sa renderovali samostatne a napríklad len raz za sekundu. Ďalšou možnosťou je, v záujme zachovania vysokej plynulosti v hre, počas výpočtovo intenzívnych scén dočasne znížiť rozlíšenie. Hráč by podľa Microsoftu ale ani v takomto prípade nepoznal zmenu.

Predovšetkým pre hry ovládané dotykom bude dôležité vylepšenie v Low-Latency Presentation API, kde sa znížilo oneskorenie medzi renderovaním a zobrazením na displeji zo 40ms na približne 16ms. Objekty „uchopené“ dotykom potom nebudú vyzerať ako zavesené na gumovom motúze, ale reagovali by na zmeny polohy dynamickejšie.

Viac informácií možno nájsť na stránkach msdn.microsoft.com

Zdroj: Golem.de

Komentáre (5)
OVERLORD
vyzerá nádejne..
Shatterhand
Skoro sa zobúdzajú....
AmOK
"exkluzivne pre W Blue" Rovnaky scenar ako s DX9 a W XP vs. W7/DX11... Aj ked pri sedmickach ta komedia s DX nebola az tak nutna, lebo ten system ma ine, podstatnejsie aj plusy. Keby M$ mohol, tak ten prepadak aj varit nauci, len aby nan ludia presli z W7... Ake priehladne a ubohe!
fibre
DX9 a Win XP? Ani nie, dost rychlo (rok?) sa dostal DX9 aj na Win 98... Kym nevyjdu next gen konzole s podporou niecoho viac ako DX9, tak hier bude pomenej....
AmOK
Nepochopil si to. DX11 na XP nedas, cize je/bol exkluzivne pre W7. Rovnako ako 11.2 pre osmicky.
Add new comment
TOPlist