Amazon pozná svojich zákazníkov tak dobre, že si trúfne poslať im tovar ešte pred tým ako si ho vôbec objednajú.
Najväčší a najúspešnejší internetový obchod Amazon podal a v decembri minulého roka aj získal patent na tzv. predbežné doručovanie. Za týmto názvom sa skrýva špekulatívny spôsob uhádnutia, aký tovar by daný zákazník mohol chcieť, pričom Amazon tieto produkty vopred zabalí a odošle. Internetový gigant si od toho sľubuje ďalšie zníženie doručovacích časov od jeho skladov ku zákazníkom.
V patente sa popisuje spôsob doručovania, pri ktorom Amazon vopred na základe rôznych kritérií zistí, aký tovar si zákazníci pravdepodobne budú chcieť kúpiť. Tento tovar následne zabalí a odošle na ďalšie miesto, ktoré je už omnoho bližšie ku koncovému zákazníkovi. Počíta sa s malými „hubmi“, prípadne môže tovar ostať naložený priamo v kamióne.
Pri rozhodovaní čo konkrétne by sa malo takto dopredu bez objednávky odoslať, má Amazon siahať na viacero ukazovateľov. Budú to napríklad predošlé nákupy, vyhľadávania, zoznamy prianí, obsahy virtuálnych nákupných košíkov či dokonca aj to, ako dlho používateľ držal kurzor myši nad produktom na stránke.
Predajca by takto mohol vopred uhádnuť napríklad veľký záujem o novo vydanú knihu, viacero kusov z nej okamžite zabaliť a vyplniť na adrese napríklad len poštové smerové číslo. Zásielka by tak smerovala na svoje miesto doručenia už pred samotnými objednávkami, koncové adresy by sa vyplnili až pri prevoze ku objednávateľom.
Či Amazon v dohľadnej dobe túto metódu skutočne nasadí aj do reálnej prevádzky zatiaľ oznámené nebolo.
Zdroj: WSJ
Pridať nový komentár