EN

AMD Polaris 11 sa ukázal v prvom teste

AMD Polaris 11 sa zrejme ukázal v databáze CompuBench. Vieme špecifikácie.

Karta s kódovým označením Goose identifikujúca sa ako ID67FF:C8, by mala byť očakávaná rada AMD Polaris 11. Karta nesie 16 blokov, tzv. CU, pričom maximálny takt je prekvapivo dosť nízky – iba 1000MHz. Polaris 11 tak nesie iba 1024 procesorov a 2GB pamäte, ktorá je pripojená cez úzku, len 128-bitovú zbernicu.

Polaris 11, s kódovým označením Ellesmere by mala niesť 2304 procesorov (36 CU) a Vega 10 pravdepodobne 4096 procesorov. Na fórach už vypukla debata, či sú frekvencie kariet konečné, alebo vo finále budú ešte o niečo vyššie.

Každopádne AMD Vega 10 by mala niesť 16GB pamäte typu HBM2, zbernica je široká 4Mbit, s taktom 2GHz. Priepustnosť tak presahuje 1,024TB za sekundu. Frekvencia jadra má byť 1GHz. Karta podľa všetkého príde na trh až koncom roka.

AMD Polaris 10 by mal byť tohtoročný vyšší mainstream spoločnosti s taktom 800MHz a pamäťami GDDR5 s taktom 6GHz, rýchlejšie 8 GHz GDDR5x sa zatiaľ nepotvrdili. Problém môže byť vo výrobe, pretože prvé informácie naznačujú, že ani nVidia po týchto pamätiach nesiahla. Karta by výkonom mohla doťahovať Radeon R9 390X.

AMD Polaris 11, ktorý je uvedený vyššie, by mala byť karta strednej triedy, výkonom na úrovni Radeonu R9-285 či 380. Takt by mal byť približne 1GHz, pričom pamäte by mohli tykať na 7GHz.

Zdroj: guru3d

Komentáre (6)
Kalo
1) niesú tie výsledky trocha čudné? https://compubench.com/compare.jsp?benchmark=compu15d&did1=28432110&os1=Windows&api1=cl&hwtype1=dGPU&hwname1=AMD+67FF%3AC8&D2=AMD+Radeon+%28TM%29+R9+380+Series https://compubench.com/compare.jsp?benchmark=compu15d&did1=28432110&os1=Windows&api1=cl&hwtype1=dGPU&hwname1=AMD+67FF%3AC8&D2=AMD+Radeon+%28TM%29+R7+370+Series 2) Parametre sú všeobecne dosť čudné. Vega 4096 shaderov a len 8,2 TFLOPs? (Fiji má 8,6). A tak ďalej.
Pjetro de
Ja som cital ze AMD pripravuje (na 14/16 nm procese) hracsku SINGLE CORE grafiku s vykonom 12 TFLOPs v SP (DP moze byt pokojne pre hracsku grafiku velmi malo, v pomere 1/16 alebo 1/32). To by na 28 nm slo dost tazko. Mozno 6k (6144 shaderov), mozno 5k (5120 shaderov). Tazko uverit ze by 12 TFLOPS dokazali s 4k (4096) shadermi, pretoze zmena architektury ani frekvecnie 40% vykonu oproti Fury X (tiez 4k shaderov) neprida.
Kalo
Sorry ale prečo nie? Máš to niečím podložené? Ja osobne nie, ale celá grafika je založená na SIMD a SIMT a nevidím dôvod, prečo by sa po rokoch nemali rozhodnúť posilniť CU (napríklad pridaním ďalších pipeline alebo rozšírením šírky vektorov) namiesto obyčajného pridávania ďalších CU ako doteraz. Nevravím že to urobili ale ako vieš že nie? Je to predsa jeden zo spôsobov, ako mohli ten výkon zvýšiť, a vysvetľovalo by to vyšší výkon pri rovnakom počte CU a taktoch ako doteraz.
wingo
U Vegy 4096-bit určite nie je 4mbit, taktiež bandwith je tam uvedený 1024 GB/s a nie TB/s, opravte si ;)
Kalo
To by bol oheň, ak by to malo 1024 TB/s :D
Mugwai
..len taká drobnosť.. ..pamäte na frekvencii (prípadne hodinky) "tikajú", tykať si môžeš s kamarátom..
Pridať nový komentár
TOPlist