Nemecká automobilka BMW sa rozhodla používať na vývoj automobilov vo svojich pracoviskách VR headset Vive od spoločnosti HTC. Od tejto spolupráce si sľubujú výraznú úsporu času a peňazí.
BMW dokazuje, že virtuálna realita nie je určená len pre hranie rôznych hier, ale môže pomôcť aj v pracovnom prostredí. Spoločnosť ju totiž plánuje začleniť do procesu výroby automobilov, kde by mali dizajnéri využívať VR headsety pri prvotných návrhoch na vhodný interiérový dizajn a globálnu spoluprácu medzi ďalšími pracovníkmi automobilky.
Pomocou headsetu môžu dizajnéri pomerne rýchlo upravovať návrhy a konzultovať ich s inými pracovníkmi bez potreby budovať reálne časti vozidla. Takýto pracovný postup by mal znamenať výraznú úsporu času, a z pohľadu BMW hlavne šetrenie finančných prostriedkov.
Využívanie VR headsetu však má aj svoje ďalšie výhody. Medzi ne patrí napríklad reálne zobrazenie interiéru s presnou akustikou, vďaka ktorej môžu dizajnéri prakticky „sedieť“ v navrhnutom vozidle a odhaliť možné nedostatky. Pomocou virtuálnej reality sa dá simulovať jazdenie v meste, otestovať ergonómiu, komfort vozidla a to všetko bez nutnosti vybudovania modelu v hodnote približne $30000.
Spolupráca má samozrejme výhody aj pre spoločnosť HTC, ktorá musí zvádzať tvrdý konkurenčný boj na trhu s VR headsetmi. Práve trh s virtuálnou realitou sa v posledných mesiacoch môže tešiť rýchlemu rastu a bude zaujímavé sledovať, ako budú spoločnosti HTC a Oculus bojovať o svoje pozície.
Zdroj: techradar
Pridať nový komentár