Facebook oznámil, že v budúcnosti by sa na News Feed malo objavovať menej reklamy. Odvoláva sa pritom na prieskum medzi používateľmi, ktorí by si želali menej reklamného obsahu a viac príspevkov od svojich priateľov, či zobrazovanie stránok, ktoré sú pre nich skutočne užitočné.
„V rámci tejto zmeny chceme ľuďom poskytnúť čo najlepší zážitok a skúsenosť s Facebookom,“ píše sa v oznámení. „Ideou je poskytnúť relevantné a kvalitné príspevky, vrátane správ zo strany Facebooku, ktoré sa zobrazia používateľom.
Dotknuté spoločnosti odporučili sociálnej sieti, aby v rámci reklamy uprednostnila platenú inzerciu. Brian Boland, ktorý je vo Facebooku zodpovedný za uvádzanie reklamných produktov na trh, popiera tvrdenia zo strany New York Times, že Facebooku ide o zvýšenie príjmov prostredníctvom reklamy. „Väčšina z uvedených príspevkov neponúka kvalitný obsah,“ tvrdí Boland. „Reagujeme iba na to, čo ľudia chcú skutočne vidieť.“
Takáto zmena by mohla vyvolať nespokojnosť u majiteľov facebookových stránok, ktorí sa už niekoľko rokov sťažujú, že ich príspevky sa čoraz zriedkavejšie dostávajú k ich fanúšikom.
Zdroj: ZDNet
sines