Facebook, ako nový majiteľ služby pre zdieľanie fotografií Instagram, chce získať peniaze okrem servírovania reklám aj predajom fotografií, ktoré spravia používatelia.
Instagram je zrejme najznámejšia služba pre zdieľanie a úpravu fotografií na smartfónoch iPhone a Android. Len pred nedávnom bola odkúpená spoločnosťou Facebook za 1 miliardu dolárov. Tvorca najväčšej sociálnej siete teraz chce premeniť svoju investíciu na produkt prinášajúci zisk, čo sa prvý krát prejavilo v zmene podmienok používania služby.
Z nového znenia vyplýva niekoľko faktov. Tým prvým je, že používateľ udeľuje Instagramu v podstate neobmedzené práva na všetok digitálny obsah, ktorý prostredníctvom služby zverejní. Navyše si Instagram vyhradzuje právo na komerčný predaj fotografií používateľov, a to bez dodatočnej kompenzácie autorovi.
Iné časti nového dokumentu tiež hovoria o zobrazovaní reklám používateľom, pričom tieto nemusia byť samostatne označené ako zaplatená reklama. Instagram tiež môže použiť údaje používateľa spolu s jeho fotografiami v spojení s produktom alebo službou, ktorej reklamu si nejaká firma zaplatila.
Tieto nové pravidlá vstúpia do platnosti 16. Januára. Fotografie nahrané pred týmto dátumom takto použité nebudú, rovnako sa zmeny nebudú týkať tých, ktorí svoje účty deaktivujú do daného dňa.
Instagram by sa tak mohol stať gigantickou databázou fotografií, ktorých tvorcovia síce ostanú majiteľmi, no za svoje diela nedostanú v prípade speňaženia žiaden honorár. Proti zmenám nemožno vznášať žiadne námietky, používatelia sa môžu pred týmto ochrániť jedine zrušením účtu.
Zdroj: Golem.de
bliss
AmOK
nManJofo
AmOK