EN

nVidia prezentuje Raytracing na GPU

Rasterizácia? Raytracing? Alebo oboje? To sú otázky, ktoré si kladú viacerí programátori. Zatiaľ sa využíva viacej rasterizácia pre realtime rendering. Vďaka projektu Intel Larrabee sa ale druhá zmienená technika, založená na sledovaní lúčov, dostáva oveľa častejšie do pozornosti...Napriek tomu, že sú aktuálne GPUs optimalizované na rasterizáciu, dokážu bez väčších problémou Raytracing, ktorý sa okrem iného využíva aj v 3DMark Vantage (Recenzia). Vybraný okruh redaktorov mohol sledovať realtime Raytracing na GeForce grafických kartách už na tohtoročnej CeBit. Na prebiehajúcej "grafickej výstave" Siggraph prezentuje nVidia ďalšie Demo založené na Raytracingu. Podľa slov nVidie sa jedná o "prvý, čisto na GPUs založený Ray-Tracer". Techdemo ukazuje športový automobil, ktorý sa až veľmi podobá na Bugatti Veyron.


Obrázok vo vysokom rozlíšení

Ako grafické karty sa nevyužívajú "obyčajné" GeForce, ale profesionálny visual computing system Quadro Plex 2100 D4 so štyrmi GPUs. Celkovo majú mať scény až dve milióny polygonov a rozlíšenie 1920x1200 (moje obľúbené :-)) s anti-aliasingom. Hodnota FPS sa pohybovala pri tom okolo tridsiatky. Využívané sú Raytracing tiene, odrazy a lomy svetla (pre vysvetlenie pozri: [FAQ] Pojmy z 3D grafiky). Výkon v deme má lineárne narastať s vyšším výpočtovým výkonom. Vďaka kolegom z TechReport sú k dispozícii aj obrázky.

 
 
Komentáre (20)
Toman
a link na nejake "HR" obrasky?
crux2005
doplnené ;-)
tomasjerry
vyzera to strasne neprirodzene :(
Ulakursall
umelina
hardy
VeyroN ked z tak :)
skjozo
vypada to neprirodzene lebo tam niesu kocky? myslim ze dva miliony polygonov na scene je pekne cislo a predstavte si kolko 600 polygonovych objektov by sa dalo naraz vykreslit...
q-axis
vyzerá to divne, lebo textúry budov, oceľových konštrukcií... sú "umelo hladké"
snap
hmm pekne demo... ja si pockam na plnu :D ale ne... ked toto je podla vas neprirodzene tak nevim... odrazy hlavne tie v skle najlepsie ake som kedy videl... pri real-time renderingu... a ano na GRID alebo novy NFS sa to nechyta lenze je to iba demo na nekomercne uceli... takze kvalita textur troska zaostava ale predsa len ide tam o rendering... len skoda tej kvaliti jpg pozrel by som si to v BMP...
snap
to ze nekomercne uceli trosku upresnim... lebo predsa len to propaguje novy druh renderingu :) ale tak snad ma bolo pochopene :)
M1ch4l
je to mojim monitorom, alebo aj u vas su tie hi-res obrazky take shitne s "otrhanymi" hranami, ci uz na tom aute alebo hockde inde. vobec to nie je vyhladene a tie textury su absolutne na nic. osvetlenie je ale krasne, aj odlesky/odrazy :) tiene ako kde... mozno sa to uchyti, kto vie. ti, co vravia, ze to vyzera neprirodzene, asi moc slnecneho svetla nevidia, co? :) nie je to uplne realne, ale je to dost slusne, hlavne osvetlenie
crux2005
- nVidia vždy robila techdema, ktoré sa zamerali len na danú techniku, ktorú mali ukázať - JPG kompresia robí svoje... ale za to ja nemôžem
tomkocur
nj, tá kompresia sa ozaj prejavila. Inak nepáči sa mi ako sa odráža svetlo od pneumatík, od tých by sa predsa svetlo odrážať nemalo...
crux2005
ktorý materiál dokonale pohlcuje svetlo? a keď by si dal jednu pneumatiku na slnko, nebola by "svetlejšia" ako tá v tieni? :-)
taso
nech
Trunks
No tak šedé kola s odrazem se opravdu nepovedly...
kubik5
no mne sa to moc nepaci ale je to pokrok :)
4D4M
celkom pekne, ale preco sa vsetko leskne...??? ten orazok mi pride skor tak z 25. storočia...
prepelica
vobec sa mi to nelubi...budete namietat niektory ze kukni na tie tiene a odrazy ale vpliva to namna takym suchym dojmom...mozno keby je to v inom prostredi nez medzi mrakodrapmi
lkuzman
Obrázky ... tie nech sú hociaké. Ide o to že to demo demonštruje možnosť použitia raytracingu pre real time rendering namiesto rasterizingu - to primárne myslel crux2005 ... A lesklé kolesá a otrhané hrany s tým nemajú nič spoločné.
dendroid
Myslim ze dobra polovica ludi tu ani nevie poriadne co je to raytracing a ako funguje renderovanie ( Vratane mna ) ...
Pridať nový komentár
TOPlist