Aké sú vaše možnosti, keď ste si práve kúpili novú dosku s potenciálne problémovým čipsetom?
Objavená chyba v nových čipsetoch má za následok veľké sťahovanie produktov z predaja. V podstate všetci výrobcovia základných dosiek, notebookov a stolných počítačov zastavujú predaj a pokračovať budú až niekedy v apríli, kedy by už mali vo väčšom množstve byť dostupné čipsety s opravnou revíziou B3. Čo ak však už nejaký ten SandyBridge produkt doma máte?
Ak je to procesor, obávať sa samozrejme netreba. Ide o základné dosky. Napríklad Toshiba sťahuje svoje notebooky a vypláca plnú nákupnú sumu, obdobne sa zachovajú asi aj ostatní.
Výrobcovia základných dosiek pre desktopové počítače ponúkajú v podstate takmer totožné riešenia. Zákazníci majú asi takéto dve možnosti:
- Zapojiť pevné disky a mechaniky do S-ATA 6Gbps portov a počkať do apríla, kedy bude možné vymeniť takúto dosku za celkom novú, s čipsetom revízie B3
- Okamžite vrátiť základnú dosku v mieste predaja a vyžiadať si plnú nákupnú sumu
Takéto podobné postupy majú traja najznámejší výrobcovia, Asus, Gigabyte aj MSI. Výmeny resp. vrátenia sa okrem dosiek dotýkajú aj notebookov, ako uvádzajú v tlačových správach MSI aj Asus. Gigabyte ale v správe hovorí len o výmenách v apríli, či sa akceptujú aj okamžité vrátenia za plnú predajnú sumu nie je z tlačovej správy celkom jasné.
ASRock o chybe informoval, odporúča zapojiť zariadenia do S-ATA 6Gbps portov, no ďalšie bližšie postupy zatiaľ nezverejnil.
jk2
Courage_SK
jk2
viperman
ericc64
emPORiO
passco
emPORiO
scarinko
viperman