Dnešní tínedžeri už údajne nie sú produktmi Apple tak nadšení, lákajú ich novinky od Samsungu či Surface tablety.
Spoločnosť Apple predáva svoje smartfóny a tablety tak dobre aj vďaka „kultu značky“, ktorý si za roky vybudovala. Majitelia iPhone smartfónu ani neuvažujú nad iným nástupcom, ako tým s logom Apple. Podľa posledných trendov sa však toto môže v najbližších rokoch pomaly zmeniť.
Ako hovorí Tina Wells z marketingovej agentúry Buzz Marketing, tínedžeri už nepovažujú Apple za „cool“ značku. Apple podľa nej spravila výbornú prácu keď zaujala generáciu označovanú ako Gen X, deti narodené po prelome tisícročí sa však už začínajú obzerať po iných produktoch. Na svedomí to majú aj ich rodičia, ktorí im zvyknú darovať svoje staré iPhone pri prechode na najnovšiu generáciu. Svoju rolu hrá aj tradičný odpor voči všetkému, čo považujú za skvelé dospelý, a v neposlednom rade aj minimálne množstvo skutočne zaujímavých noviniek u posledných generácií smartfónov iPhone. Mladú generáciu majú lákať Galaxy smartfóny a nové ultratenké notebooky a tablety Surface od Microsoftu.
iPhone 5 (ilustračné foto)
Magazín Forbes tiež píše, že vo viacerých prieskumoch u tínedžerov sa Apple buď prepadáva, alebo iba ostáva na rovnakej hladine ako predošlé roky. Asi 67% mladých by si síce stále vybralo ako svoj ďalší telefón práve iPhone, no až 22% by si v prípade možnosti výberu zvolilo niečo od Samsungu. A to je výrazný pokrok voči minulým rokom, kedy chceli v podstate všetci iba iPhone.
Samozrejme, kým sa dnešní tínedžeri dostanú do produktívneho veku aby si mohli svoje preferované produkty kúpiť za vlastné, môže Apple ďalej stavať na dobrých základoch a priniesť výnimočné novinky, vďaka ktorým by sa opäť stala „cool“ značkou.
Broslowski
Gudas
xsi69
AmOK
commodore64
pif666
Shatterhand
playerSC
TonyViet