EN

Tesla ani po sérii nehôd neplánuje zakázanie Autopilota

 
Elon Musk, výkonný riaditeľ Tesla Motors pre média potvrdil, že americká automobilka neplánuje zakázanie funkcie Autopilot vo svojich elektromobiloch. Reaguje tak na zvyšujúci sa počet nehôd vozidiel Tesla.

Naopak, Tesla má v pláne zverejniť vysvetľujúci príspevok na svojom blogu, ktorého zmyslom bude vzdelať majiteľov elektromobilov, ako funkcia Autopilot funguje. Elon Musk sa v rozhovore pre Wall Street Journal vyjadril, že mnoho ľudí nevie čo funkcia Autopilot naozaj je a ani to, ako sa dá v elektromobile zapnúť.
 
 
Spoločnosť Tesla sa v posledných dňoch dostala pod drobnohľad regulačných orgánov, najmä po smrteľnej nehode vodiča Tesly Model S, kedy bol vo vozidle aktivovaný Autopilot. Ako ukázalo vyšetrovanie, na vine bol samotný vodič, ktorý sa miesto sledovania vozovky rozhodol pozerať film o Harrym Potterovi. Doposiaľ najnovší prípad havárie elektromobilu, v ktorom bol zapletený aj Autopilot je starý len pár dní. Vozidlo Tesla Model X počas víkendu náhle zišlo z cesty a narazilo do dreveného zábradlia. V tomto prípade sa našťastie nikomu nič nestalo.
 
Je nutné podotknúť, že Autopilot Tesly je neustále v beta testovaní, vďaka čomu nedostala automobilka povolenie na používanie na nemeckých cestách, a preto musia majitelia elektromobilov pri zapnutí tejto funkcie stále dávať pozor na dopravnú situáciu vo svojom okolí.
 
 
Komentáre (4)
Karolkm
Nikto to tych ludi nenuti pouzivat autopilota. Nevidim absolutne ziaden dovod preco by tuto funciu mali zakazat. Nechapem autora clanku, takze ak funkcia zachrani velke mnozstvo ludi v betaverzii (napriklad kolko ludi dostalo mikrospanok a autopilot zachranil posadke zivot, napriklad tu v UK zabilo celu rodinu v aute lebo zaspal sofer... Tak teraz akoze zakazeme auta? Alebo zakazeme pouzivanie autopilota a povolime ho o 10 20 rokov ked bude sanca chyby statisticky irevelantna?
m2fizy
Vsak je to cele hlupost ... ako mozu zakazat nieco co Vas dopredu informuje ze je to v BETA verzii a ze "NA TO" musite sam dohliadat a v pripade nebezpecia aj zasiahnut ? Ved je to na hlavu ... tak nech zakazu dementom co nevedia citat riadit auta a bude pokoj !!!, ked si nedokazu precitat ani varovanie ohladom "bety" autopilota. Tak Vam treba ked mate nasrate v hlave ... a PS : aka nahoda ze vsetky nehody sa stali v USA vsak ze ... PS2: "Elon Musk sa v rozhovore pre Wall Street Journal vyjadril, že mnoho ľudí nevie čo funkcia Autopilot naozaj je a ani to, ako sa dá v elektromobile zapnúť." TAK POTOM NACO TO VOBEC PUSTAJU ? KED SI ANI NEPRECITALI MANUAL !!! PS3: "Je nutné podotknúť, že Autopilot Tesly je neustále v beta testovaní, vďaka čomu nedostala automobilka povolenie na používanie na nemeckých cestách, a preto musia majitelia elektromobilov pri zapnutí tejto funkcie stále dávať pozor na dopravnú situáciu vo svojom okolí." TAKZE STALE NECHAPEM OCO IDE ... EVIDENTNE VSETCI SU V POHODE ... LEN ASI JE*NUTY AMERICANIA PROSTE NEVEDIA CITAT ... ALEBO PROSTE NERESPEKTUJU TOTO OZNAMENIE.
Z
stacilo by podmienit aktivaciu "autopilota" polozenymi rukami na volante /uz by sa to nevolalo autopilot, ale asistencny system/ a akonahle by "pilot" dal ruky dole z volantu auto by plynule zastavilo.
m2fizy
resp. staci integrovat citacku odtlackov prstou ... a pri aktivacii iba "doplnit" potvrdenie spustenia autopilota cez odtlacok prsta ... vtedy by sa uz "pripadna" nehoda riesila priamo tak, ze uzivatel musel vidiet a citat popisok na displeji tesly a taktiez to "akceptoval" svojim odtlackom palca. Vtedy by tesla bola od vsetkeho pekne ocistena ... kedze si autopilota aktivoval sam na svoju zodpovednost a svoju identitu potvrdil "palcom".
Pridať nový komentár
TOPlist