Volkswagen Group zvažuje predaj Bugatti do Rimacu a to je len začiatok.
Volkswagen Group má pod "palcom" z polovice rodina Piechovcov. Práve Bugatti o ktorého kúpu sa zaslúžil Ferdinand Piech pred 21 rokmi, je - aj keď dlho už nebude jedným z ich klenotov, ktorý sa im podarilo znova "oživiť" modelom Veyron v roku 2009. Lenže VW sa bude musieť vzdať jedného zo svojich klenotov, ak majú posilniť, či minimálne udržať svoju pozíciu na trhu, keďže im uškodila asi najväčšia aféra v histórii značky. Tou je aféra Diesel Gate z roku 2015, ktorá ich stála bezmála 30 miliárd eur.
Chýbajúce peniaze musia zohnať inak a tým je predaj ich značiek. Prvým kupcom je chorvátsky Rimac, v ktorom má VW Group cez značku Porsche 15,5% podiel. Predajom by získali v chorvátskej automobilke 49% podiel, takže skôr ide o výmenný obchod a VW sa dostane k technológiám Rimacu, čím doženú zmeškaný vlak. Bohužiaľ nie sú jedinými, kto investuje do chorvátskych superšportov a ďalšími investormi sú Hyundai/Kia, Koenigsegg, Jaguar a Magna.
Nehovorí sa len o predaji Bugatti a na "odstrel" má byť aj Lamborghini, SEAT a Italdesign. Bude zaujímavé sledovať ako sa VW Group bude zbavovať svojich značiek a kto ich kúpi, aj keď zatiaľ sú to len špekulácie.
Zdroj: Motor1, Car Magazine, Wikipedia
Pridať nový komentár