EN

Výrobné náklady Oculus Rift sú $200

 
Komponenty, z ktorých je zložený Oculus Rift majú hodnotu $200. Headset sa predáva za $600.

Firma IHS rozložila najznámejší VR headset Oculus Rift vrátane ovládača a zistila, že súčiastky, z ktorých pozostáva celá sada majú hodnotu $199,60. $24 z tejto sumy patrí ovládaču Xbox One a bezdrôtovému adaptéru. V tejto sume však nie je zahrnutý licenčný poplatok Microsoftu za ovládač. Následne zloženie a testovanie vyjde na $6,50 za 1 kus pričom túto sumu treba pripočítať k $199,60.
 
Najdrahším komponentom headsetu je OLED displej s rozlíšením 1200x1080px, ktorý stojí $69. Ide samozrejme o odhad spoločnosti IHS a táto suma nezahŕňa nejaké poplatky, na ktorých sa Oculus dohodol so Samsungom, ktorý displej vyrába. Kompletný rozbor s cenami jednotlivých súčiastok zobrazuje tabuľka.
 
 
Cena približne $200 nie je veľkým prekvapením aj keď v obchodoch sa Oculus Rift predáva za $600. Takéto rozoberania produktov v podstate vždy ukážu, že výrobné náklady daného produktu sú oveľa nižšie ako je konečná cena. Pri týchto analýzach však nie sú brané do úvahy náklady na vývoj, dopravu a marketing. Práve Oculus Rift si prešiel od kampane na Kickstarteri poriadnym vývojom, takže suma $200 neodráža celkom objektívne skutočné výrobne náklady headsetu. Z hľadiska použitého materiálu však vieme vďaka IHS aspoň približnú sumu.
 
Zdroj: fudzilla
 
Komentáre (3)
passco
Na druhu stranu oculus sa dost dlho "vyvíjal" ale tak samozrejme chamtivosť predavajucich presahuje vsetky medze a nebude prekvapením, keď po roku bude mať spoločnosť milionové zisky :)
avixe
"Takéto rozoberania produktov v podstate vždy ukážu" prd makovy, pretoze je logicke ze cena suciastok musi byt nizsia ako cena komercne predavaneho produktu.. a tieto clanky ukazuju ze ich autori radi ztotoznuju pojem "cena suciastok" s pojmom "vyrobne naklady" aby opisali nejaku pseudo senzaciu... suma sumarum clanok je odpad, ktory mi aj s pisanim zobral 3 minuty zivota... dik
MQ
Trochu si dovolim s tebou nesuhlasit. Ze je cena suciastok nizsia, ako predajna cena, je naozaj logicke. Ale dozviem sa z toho to, ktora firma je ako skostnatena, prebujnena... a nenazrata, cize potrebuje vacsie zisky na pokrytie svojej cinnosti a na uspokojenie svojho mamonu (nie, to nie je meno pokemona). Ked mi niekto ponuka takmer identicky produkt od dvoch roznych firiem s vyslednou cenou odlisujucou sa o stovky eur, tak za tym nieco bude. Do vyrobnych nakladov nie som ochotny zaratat ani naklady na vyvoj, pretoze to su jednorazove platby/platy vyvojarov a pri velkovyrobe su to len zlomky centov. Rovnako ako marketing, ktory sa vacsinou objednava u externej firmy a tiez je to v podstate jednorazova platba, hoci rozdelena na niekolko mesiacov. Ziadna firma nezverejnuje vyrobne naklady svojich produktov, pretoze napriklad s rastucim mnozstvom vyrovenych/predanych kusov su nizsie a nizsie. V priemere by to bohlo byt +10-18% z ceny materialov. Jedine co je asi konstantne, su rozne patentove poplatky, ktore su (pokial sa dobre pamatam) odvadzane za kazdy kus a neviem, ze by na to bola poskytovana nejaka mnozstevna zlava. Cize suma sumarum, pradajna cena je vzdy vysledkom cenovej politiky konkretnej firmy. Je na kazdom zakaznikovi, ktoru firmu podpori. Mne osobne sa paci pristup Xiaomi a aj Nexusu. Aj oni musia svoje vyrobky dopravit na trhy, ale ich ceny su s porovnatelnou konkurenciou uplne inde. Clanok urcite ma svoju hodnotu. Zaujimave je aj to, ze spickove zariadenia sa skoro vzdy pohybuju okolo tych 200$/E Chcel by som vediet, ake su suciastkove naklady obycajnych mobilov s klasickou klavesnicou, sklopky a pod. . Trochu nadnesene a mimo temu, je to podobne, ako pri filmoch. Vsetci sa ohanaju platmi chudakov hercov. Takmer nikto si neuvedomuje, ze oni uz dostali zaplatene a vsetok zisk ide do kasy filmoveho studia, ktore ponechava nejake omrvinky kinam. Hercov, ktori dostavaju podiel aj zo zisku filmu je tak malo, ze sa ich ani neoplati spominat.
Pridať nový komentár
TOPlist