Rôzne spoločnosti z celého sveta spravili po piatkových teroristických útokoch na Paríž všetko možné, čo bolo v ich silách aby prejavili solidaritu s trpiacim národom.
Napríklad na Slovensku sa rozhodli telekomunikačné spoločnosti Orange a Telekom SK umožniť bezplatné volania do Francúzska aby sa mohli občania spojiť so svojimi blízkymi a uistiť sa, že sú v poriadku. Neváhal ani Facebook a rozhodol sa aktivovať službu Safety Check, pomocou ktorej mohli užívatelia sociálnej siete oznámiť, že sú bez zranení. S týmto rozhodnutím však prišli aj negatívne ohlasy.
Službu Safety Check spustil Facebook v októbri minulého roku za účelom pomoci ľuďom pri prírodných katastrofách. Pri piatkových útokoch boli mnohí radi, keď sa dozvedeli dobré správy o svojich blízkych, no vlna nevôle sa zniesla na spoločnosť kvôli tomu, že služba nebola aktivovaná napríklad pri bombardovaní Bejrútu deň predtým, alebo pri útoku na univerzitu v Keni. Mark Zuckerberg sa rozhodol situáciu objasniť pomocou vlastného účtu na Facebooku.
„Veľa ľudí sa právom pýtalo prečo sme aktivovali Safety Check pri útokoch v Paríži, ale nie pri bombardovaní Bejrútu, či iných oblastí. Až do včera bolo našou politikou aktivovať službu len pri prírodných katastrofách. Práve sme sa dohodli na zmene toto rozhodnutia a budeme Safety Check používať aj pri iných katastrofách. Máte pravdu, že na svete sú aj iné dôležité konflikty. Staráme sa o všetkých ľudí rovnako a budeme tvrdo pracovať na pomoci trpiacim ľuďom.“
Spoločnosť Facebook tak ukázala, že im záleží na všetkých ľuďoch z rôznych regiónov sveta a služba Safety Check bude k dispozíci vždy, keď to bude potrebné.
Zdroj: venturebeat
mano8