Citroën C5 Aircross plug-in hybrid – s dojazdom na batériu to mohlo byť lepšie

C5 Aircross patrí medzi tie najväčšie SUVčka, ktoré som u nás testoval a prvým Citroënom, ktorý sme na recenziu mali. Nešlo o klasickú verziu ale o relatívnu novinku plug-in hybrid. C5 Aircross patrí k najúspešnejším vozidlám tejto značky a preto je asi logické, že práve tento model dostal práve plug-in verziu. Testované vozidlo má povesť pohodlnej jazdy a dostatočného priestoru pre svoju posádku. Pozrime sa bližšie ako toto vozidlo dopadne v našom teste...

 


Dizajn


C5 Aircross plug-in hybrid by ste od klasickej benzínovej verzie ani nerozoznali, že ide o Hybrid (plug-in) poznáte len vďaka zadnému nápisu Hybrid a malému bočnému H nad predným kolesom. Dizajnom tak auto relatívne ľahko zapadne v premávke áut a ide o C5, ktorú bežne sretnete na ceste. C5 Aircross dostal vo finále len nové hnacie ústrojenstvo.

Dizajn C5 Aircross plug-in nesie rovnaké prvky ako klasická verzia a zbytok áut tejto značky – väčšie nasávacie otvory v prednej časti, dizajnové preliačeniny na bočných dverách...Prednej časti dominuje chróm a LED svetlá.

 


Auto malo obuté 19“ kolesá - tu mohol Citroën možno zvoliť 20 alebo 21“ disky - k veľkosti auta by sa hodilo o niečo viac. Auto pôsobí vďaka svojej výške a šírke rozhodne mohutným dojmom, čo sa potvrdí aj po nasadnutí do auta...

 

 

Komentáre (15)
hybrid

Je celkom fajn, že sa človek dozvie, akú hroznú spotrebu môže mať papierovo ekologické vozidlo, ale... Na čo sú vlastne tie plugin hybridy, keď aj s nabitou batériou žerú toľko ako obyčajný full hybrid a bez pravidelného nabíjania žerú ako klasický benzín??? Na druhú stranu, podľa spritmonitoru nie je problém jazdiť s týmto autom dlhodobo za 4l/100km, ale človek zrejme zaplatí namiesto ušetreného benzínu ten rozdiel na nabíjačke... Ale papier znesie aj číslo 1,6l/100km, fakt vtipné. V Citroene sú si toho asi vedomí, lebo cenovka v danej kategórii je vlastne veľmi prijateľná... Škoda, že za tie peniaze človek kupuje príliš veľa tých ALE....

Lukáš Lancz

Vobec by som neporovnaval plug-in hybrid a normalny hybrid. Plug-in hybrid by si mal kupit ten, co vie bateriu priebezne nabijat (cena je nizsia ako benzin) a ak mate dojazd 30-50kilometrov viete minimalne bezne nakupy do mesta, popripade mimo mesto jazdit cisto na elektrinu za menej ako s benzinom. Ak niekto nevie nabijat bateriu a vacsinu casu ide na benzin a dobije raz za tyzden niekde v IKEA tak plug-in nie je auto prenho

hybrid

Ako som písal, cena za takýto plugin je dobrá (konkurencia je drahšia) a je mi úplne jasné, že zmysel to dáva len v prípade, že to večer šupnem doma do zásuvky nabijem vo výhodnej tarife a od pondelka do piatku vybavím v EV móde väčšinu presunov a cez víkend bez obmedzenia frčím kľudne do tatier, ale konkurencia, aj keď je drahšia, tak ponúka lepší EV dojazd a nižšiu spotrebu. Alternatíva 2 pre lenivých (čo sa nechcú otravovať s nabíjaním) za rovnaké alebo menšie peniaze full hybrid (ak jazdím veľa v meste), alebo nafta (ak robím často dlhšie trasy) s rovnakými, alebo nižšími nákladmi na 1km...

Lukáš Lancz

Uplne suhlasim, dojazd okolo 30km je malo

R

Toto je dobra cena ? Za tu cenu kupis priusa plug-in a ten je ulpne ina trieda.

Lukáš Lancz

sedan vs SUV...

hybrid

Osobne by som tiež bral radšej Prius, ale to je naozaj iná kategória. Povedal by som, že Prius je úplne samostatná kategória, je to výkladná skriňa hybridnej technológie, ale je tomu podriadené úplne všetko - malý výkon, malý kufor, maximálka 160km/h a pre európana nestráviteľný dizajn, takže skutočne len pre fanúšikov. Zhodou okolností teraz testovali Renault Arcana hybrid, spotreba v teste 4,8l, cena pod 30k... ...To by som videl ako priamu konkurenciu, SUV, francúz a pritom nižšia cena a na SUV priam neuveriteľná spotreba.

Peter

Neviem ako jazdil redaktor, ja som na tom aute najazdil cca 900km, dojazd na bateriu som mal v priemere 40km ak som sa snazil 45km. A za celu dobu bola priemerna spotreba 3.8l....

Lukáš Lancz

Priemerna spotreba - zavisi kolko krat ste dobijal, na plugine mozete chodit aj za 0

batéria - nuž vy ste mali 40, mne sa tolko nepodarilo ani nahodou, iny ludia co recenzovali boli na tom podobne ako ja

roob

priemernu spotrebu takehoto auta sa da vypocitat tak, ze natankujem doplna, nabijem doplna a idem kym zastane. Kolko som natankoval deleno kolko som presiel je priemerna spotreba.

roob

budem reagovat len na "Plug-in hybrid by si mal kupit ten, co vie bateriu priebezne nabijat (cena je nizsia ako benzin)" Tak ak toto auto stoji 36000, nevieme aka verzia aka vybava.. zoberiem teda stred co maju v cenniku nehybrid 26000. Oficialne kombinovana spotreba 4l/100km => 6€ na 100km, 60€ 1000km => 166000km a sme na cene hybridu a to som naftu pocital 1,5€. Niesom padnuty na hlavu aby som kupoval hybrid, lebo je cena elektriny nizsia ako benzin.

roob

BlueHDi 130 S&S som zabudol...

Lukáš Lancz

To co som myslel primarne ja je to, ze niekto si kupi plugin hybrid, nema to kde dobijat a stazuje sa na spotrebu, ktora je samozrejme vyssia kedze je auto tazsie. V pripade ze nemam kde priebezne dobijat tak si kupim hybrid.

roob

pointa bola ina, pri cca 15k km rocne je navratnost investicie do toho hybridu 10 rokov, co je prakticky zivotnost auta a bateria ani to asi nevydrzi. Vsetky formy elektroaut na aktualne baterie su iba snaha vyrobcov zarobit, inak to je slepa cesta, ktorou by sme sa nemali vydavat. Kym nepride nejaky jadrovy palivovy clanok ako mal Tom Cruise v Oblivion v tej "helikoptere", ze vyberie valec 20x80cm (davno som to videl, ale bol to valec co rucne vymenil) a pojde to zas 10 rokov bez dobijania, tak eauta nemaju sancu.

Lukáš Lancz

Sa zase dostavame k otazke a nechcem ist do detailov, ci dat za auto 35tis pri najazde 15tis km...ale o tom potom...

C5 aircross ma bohuzial maly dojazd na bateriu, taky tuscon ide v klude cez 50km

Pridať nový komentár
TOPlist