EN

Apple porušil zákon v Dánsku, zákazníkovi predali repasovaný iPhone

 
Spoločnosť  Apple má problém v Dánsku, kde porušila miestny spotrebiteľský zákon tým, že zákazníkovi predali repasovaný smartfón iPhone.

Nie je žiadnym tajomstvom, že zástupcovia spoločnosti Apple pomerne často navštevujú súdne siene po celom svete, kde musia riešiť rôzne sťažnosti spotrebiteľov. Výnimkou nie je ani posledný prípad z Dánska, kde sa zákazník obrátil na miestne súdy kvôli smartfónu iPhone.
 
 
Problémom bolo, že občanovi Davidovi Lysgaardovi kúpený iPhone nefungoval správne a preto sa ho rozhodol vymeniť za nový kus. Miesto úplne nového produktu mu však spoločnosť Apple dodala repasovaný iPhone s použitými komponentmi. Tým ale porušila dánsky spotrebiteľský zákon, podľa ktorého mal spotrebiteľ právo na nový kus. Repasované zariadenie sa za nové považovať nedá.
 
Podľa miestneho spotrebiteľského zákona by v prípade nefunkčného alebo neopraviteľného zariadenia mali byť zákazníkovi vrátené peniaze, prípadne by mal dostať nový ekvivalentný produkt. Traja sudcovia kodanského súdu sa jednohlasne zhodli, že Lysgaard mal právo odstúpiť od zmluvy, následkom čoho mu mali vrátiť finančnú hotovosť, ktorú za iPhone zaplatil. Po niekoľkých rokoch sa tak spotrebiteľ dočkal pozitívneho rozsudku, a celý prípad ohľadom problémového iPhone-u 4, ktorý bol zakúpený ešte v júni 2011, bol nadobro rozhodnutý.
 
Spoločnosť Apple sa k rozhodnutiu súdu zatiaľ nijako nevyjadrila, no dostala jasný signál, že miestne zákony treba poctivo dodržiavať.
 
 
Komentáre (1)
Dunco2
Tak u Apple je bezne, ze zrepasuju kusy v jednom state a potom ich vyvezu do ineho statu, aby ich mohli predavat ako "nove" cim obchadzaju zakony. Preto som sa len roky smial, ked mi majitelia iPrdov tvrdili, ze obrovskou vyhodou Applu je aj servis a narok na novy kus (akurat nie na Slovensku), pricom som vedel, ze novy kus nemaju.
Pridať nový komentár
TOPlist