CES je vhodným miestom na predstavovanie rôznych noviniek a konceptov a aj americká spoločnosť Razer sa túto príležitosť rozhodla využiť, aby sa podelila s plánmi na vytvorenie najmodulárnejšieho herného systému na svete.
Projekt dostal prezývku Christine a má za úlohu odomknúť možnosť úplného upgradu zostavy a vyšťaviť tak maximum z výkonu herného PC. Možno si poviete, že možnosť výmeny komponentov ponúkajú aj súčasné zostavy vďaka ich modulárnej architektúre, no nie každý je tak zbehlý a zručný. Navyše, Christine má ponúkať istú dávku pohodlnosti.
Christine sľubuje použitie jednoduchého plug-and-play systému kde nebude treba nič otvárať a používať šroubováky či káble. Jednotlivé časti bude možné aktualizovať a meniť počas behu systému a to v ľubovoľnom poradí či kombinácii.
Z toho čo sa zatiaľ vie to vyzerá tak, že sa bude dať meniť v podstate ľubovoľná časť počítača a to vďaka tomu, že jednotlivé komponenty budú uložené v oddelených moduloch. Tie sa budú jednoducho pripájať k hlavnej ,,chrbtici“. Razer tiež uvádza schopnosť systému prevádzkovať viac operačných systémov.
Razer príliš detailov ohľadom Christine neodhalil. Známe je, že systém bude založený na vysokorýchlostnej PCI-Express architektúre. Podporovať bude quad-SLI zapojenie grafických kariet (CrossFireX pre karty AMD sa zatiaľ nespomína), množstvo vstupných a výstupných portov a obsahovať má továrensky pretaktované komponenty bez rizika straty záruky.
Spoločnosť ešte uviedla, že každý Christine projekt bude obsahovať vodné chladenie, ktoré zaučí tichý chod. Systém bude disponovať dotykovým LED displejom, ktorý ponúkne možnosť kontrolovať a udržiavať systém. Úložisko bude v podobe SSD alebo HDD v poli RAID 5.
O cene a dostupnosti sa ešte nehovorí. Na CES Razer zisťoval záujem u hráčov. A čo vy, páči sa vám myšlienka takéhoto modulárneho počítača?
Add new comment