Jeden zo šéfov štúdia Dreamworks vidí budúcnosť tradičných kinofilmov veľmi bledo. Čas ich zarábania v kinách sa výrazne skráti, ceny klesnú a majú závisieť od veľkosti obrazovky kde sa prehrávajú.
Jeffrey Katzenberg, šéf animačného biznisu u Dreamworks, nedávno vyjadril svoj pohľad na budúcnosť filmov a filmového priemyslu ako celku. Podľa jeho vízií, ktoré by sa ale mali pretaviť do skutočnosti najskôr o desaťročie, by sa malo udiať veľa zmien voči súčasnému stavu.
Predpovedá napríklad, že sa výrazne skráti čas, počas ktorého filmy zarobia svojich 95% ziskov premietaním v kinách. V budúcnosti by tak mali byť filmy exkluzívne v kinách len po dobu asi 17 dní, teda troch víkendov, pred tým, ako sa stanú plne dostupné prostredníctvom iných médií. Dnes je tento čas bežne dva až tri mesiace.
Od 18. dňa filmy už budú dostupné každému a za podstatne iné ceny ako je to dnes. Katzenberg navyše hovorí, že tieto sa budú odvíjať hlavne od toho, na akom veľkom displeji si ich bude používateľ chcieť pozrieť. Divák so smartfónom by tak za filmovú novinku zaplatil len okolo dvoch dolárov, pre klasickú obývačkovú televíziu s uhlopriečkou okolo 190cm by to bolo 4USD a pre filmové plátno by stála licencia 15 dolárov.
Ako sa takéto delenie predaja bude technicky realizovať šéf Dreamworks zatiaľ nerozoberal. Vzhľadom na široké možnosti streamovania digitálneho obsahu medzi zariadeniami je to minimálne dnes veľmi ťažko predstaviteľný spôsob predaja.
Zdroj: BBC
passco
expodan
snap
passco
sareth01
passco