SK

Pneumatiky dostanú senzory opotrebenia dezénu

Continental chce obdariť pneumatiky elektronikou schopnou detegovať opotrebenie gumy. Pribudne aj funkcia zistenia preťaženia nákladom.

Senzory nahustenia (tlaku) pneumatík sú už dnes bežnou súčasťou u moderných automobilov resp. pneumatík samotných. Od novembra tohto roku už vďaka legislatíve EÚ budú musieť byť systémom monitorovania tlaku vybavené všetky nové autá. Continental ale plánuje už o tri roky, teda v roku 2017, pridať k tejto základnej funkcionalite ďalší užitočný parameter – stav opotrebenia pneumatiky.

Continental chce sledovať nedostatočnú hĺbku dezénu gúm rovnakým senzorom akým sú dnes vybavené pneumatiky s priamym TPMS systémom. Nepribudne teda v podstate žiadna nová elektronika. Nové senzory budú ale okrem tlaku sledovať aj rôzne charakteristiky pneumatiky pri jej odvaľovaní na vozovke (pravdepodobne systém obdobný vibrodiagnostike ložísk sledujúci určené frekvencie). Na základe predtým nameraných údajov zapísaných v elektronike vozidla by tak systém vedel zistiť prekročenie určitých špecifických parametrov. Následne by sa vyhodnotilo že pneumatika začína byť priveľmi opotrebovaná a vodič by bol upozornený na nutnú výmenu.

Firma spomína aj ďalšie rozšírenie funkcionality. Rovnaký senzor by vedel zistiť napríklad aj to, že pri balení na dovolenku ste to s batožinou prehnali a preťažuje sa náprava. Na to by potom mohli zareagovať ďalšie asistenčné systémy vozidla, prípadne aj sám vodič.

Continental zachádza s úvahami až tak ďaleko, že si predstavuje automatické informovanie miestneho autoservisu o potrebnej výmene pneumatík na vozidle majiteľa.

Nové senzory s funkciou sledovania opotrebenia pneumatík by mali byť dostupné v modeloch s priamym TPMS niekedy v priebehu roka 2017.

Zdroj: Continental

Komentáre (11)
jaj
dalsie kurvitko
mmiminoo
Súhlasím, ďalšia zbytočnosť čo sa pokazí a oprava bude stáť 3 stovky. A ohlasovanie servisu??? To môžu rovno posielať veľkému bratovi za oceán na sledovanie
passco
No musel by som byt dement aby som si nevšimol, že mám vyšúchané gumy.. a ako často sa to deje? Uplna zbytočnosť, to možno keby som jazdil 500 000 km v kuse :D
Sliedič
Ver, že takých dementov na Slovensku jazdí nespočet.
Diablo1st
Problém však je, že týmto dementom je to jedno. Aj keď toto budú mať v aute, radšej si ten senzor odstránia, ako by mali kúpiť nové gumy. Ak je niekto dement tak aj dementom ostane :)
jk2
Tak tak. Stále nepochopím, prečo niekto riskuje a jazdí na pneumatikách skoro bez vzorky, keď ich tak či tak zachvíľu bude musieť kúpiť a vymeniť a zatiaľ dovtedy riskuje, v lepšom prípade len svoju hlúpu hlavu, bohužiaľ v horšom často zdravie a život rodiny.
grooVe
Žeby finančné dôvody? ty kapitalisto?
passco
Clovek by si mal zhodnotit pred tym nez si kúpi auto čo ho to bude stáť a kolko treba donho naliať penazí ak na to nemá, tak nech na tom nejazdí. Ohrozuje nie len seba ale aj ostatných na ceste.
etpozemstan
Aby ten senzor opotrebovania bol užitočným, musel by pri opotrebení pneumatiky vyradiť auto z činnosti :)
jk2
Možno by stačilo, keby začal vydávať taký nepríjemný zvuk ako napr. keď si v Renaulte nezapneš pás :-). Určite by to účinkovalo.
mano8
toto moze byt pouzitelne maximalne tak pre ludi co nevedia co s peniazmi, bezna prax je to co povedal diablo - keby niekto vymyslel pásy ktore sa automaticky zapnu a priputaju vodica - pohodlne - aj tak by tí DEMENTI nasli spôsob ako sa nepriputat !
Add new comment
TOPlist