Continental chce obdariť pneumatiky elektronikou schopnou detegovať opotrebenie gumy. Pribudne aj funkcia zistenia preťaženia nákladom.
Senzory nahustenia (tlaku) pneumatík sú už dnes bežnou súčasťou u moderných automobilov resp. pneumatík samotných. Od novembra tohto roku už vďaka legislatíve EÚ budú musieť byť systémom monitorovania tlaku vybavené všetky nové autá. Continental ale plánuje už o tri roky, teda v roku 2017, pridať k tejto základnej funkcionalite ďalší užitočný parameter – stav opotrebenia pneumatiky.
Continental chce sledovať nedostatočnú hĺbku dezénu gúm rovnakým senzorom akým sú dnes vybavené pneumatiky s priamym TPMS systémom. Nepribudne teda v podstate žiadna nová elektronika. Nové senzory budú ale okrem tlaku sledovať aj rôzne charakteristiky pneumatiky pri jej odvaľovaní na vozovke (pravdepodobne systém obdobný vibrodiagnostike ložísk sledujúci určené frekvencie). Na základe predtým nameraných údajov zapísaných v elektronike vozidla by tak systém vedel zistiť prekročenie určitých špecifických parametrov. Následne by sa vyhodnotilo že pneumatika začína byť priveľmi opotrebovaná a vodič by bol upozornený na nutnú výmenu.
Firma spomína aj ďalšie rozšírenie funkcionality. Rovnaký senzor by vedel zistiť napríklad aj to, že pri balení na dovolenku ste to s batožinou prehnali a preťažuje sa náprava. Na to by potom mohli zareagovať ďalšie asistenčné systémy vozidla, prípadne aj sám vodič.
Continental zachádza s úvahami až tak ďaleko, že si predstavuje automatické informovanie miestneho autoservisu o potrebnej výmene pneumatík na vozidle majiteľa.
Nové senzory s funkciou sledovania opotrebenia pneumatík by mali byť dostupné v modeloch s priamym TPMS niekedy v priebehu roka 2017.
Zdroj: Continental
jaj
mmiminoo
passco
Sliedič
Diablo1st
jk2
grooVe
passco
etpozemstan
jk2
mano8