SK

Koncept svetelnej signalizácie križovatiek - už viete, ako dlho ešte potrvá červená

Zdalo sa vám už niekedy, že červená na križovatke trvá celú večnosť? Nie ste sami. Jednoduchý koncept by ale celý problém mohol elegantne vyriešiť.

Poznajú to všetci vodiči - zastávka na svetelnej križovatke trvá často príšerne dlho, hlavne ak sa ponáhľate. Koľko ešte bude svietiť červená? Alebo koľko času mám do ukončenia zelenej? Veľmi elegantné a pritom jednoduché riešenie predstavil magazín Yanko Design. Tradičné svetelné značenia by sa nahradili LED panelmi s trojfarebnou schémou. LED diódy v tvare presýpacích hodín by potom grafiky signalizovali ostávajúci čas konkrétneho stavu, pri oranžovej aj s informáciou o sekundách.
Jediný problém je samozrejme v tom, ako rozoznať či oranžová značí prechod do zelenej alebo do červenej.


Cyklus svetelnej signalizácie systému Sand Glass

Komentáre (14)
Frosty
mne skor vadi ze ked idem cez prechod zelena je tak 2 sekundy a potom skoci na cervenu :D jaky problem sak nech polka horna polka hodiniek bude cervena a presipovat sa do dolnej oranzovej a je jasne ze dalsia pojde zelena...
NoReturn
podla mna to vela ludi popletie hlavne starsich co su zvyknuty na klasicke semafory
Memnon
ked vidim v akom stave su semafory v bratislave niektore tak diodkove panely by som necakal, navyse uz tu je predsa jeden koncept ze tensne pred zmenou farby napr zo zelenej na cervenu zacne semafor blikat zelenou aby vodic vedel ze za chvilku konci navyse co mi to pomoze ze tam uvidim tie hodiny, to nie su predsa otvaracie hodiny ta zelena tam proste raz nabehne Jediný problém je samozrejme v tom, ako rozoznať či oranžová značí prechod do zelenej alebo do červenej. "Jediný problém je samozrejme v tom, ako rozoznať či oranžová značí prechod do zelenej alebo do červenej." tak nebudem zobrazovat oranzov pri prechode z cervenej na zelenu
landrower
a co takto ked je niekto farboslepy? pri starom koncepte to je jednoznacne, da sa povedat ci ist alebo nie podla pozicie svetla, tu to nebude mozne. aj ked si myslim ze co maju farboslepi co soferovat, ale vraj mozu takze.....
PROMETHEUS
podla mna zbytocnost, uplne mi vyhovuju semafory ako su
lil_b
uplne by stačilo dať vedla štandartnych svetiel jeden extra panel so sekundami a je to... :) ked už chcu ratať....
marcel_es
toto je predrazena blbost .. co kazdeho zaujima na semafore najviac ? no predsa ako dlho bude stat/cakat .. toto je podla mna super riesenie http://relogik.com/eko
baqq
U nás pridali ku klasickým semaforom jednoduché "sekundovníky" ktoré ak svieti červená, tak červenou a ak zelená, tak zelenou farbou ukazujú koľko ešte bude daná farba trvať. Je to fantasticky praktické, ak ideš zďaleka, je zelená, vidíš či je už len pár sekúnd a môžeš brzdiť... večne zaspatí vodiči sa konečne preberú a štartujú hneď na zelenú keď im červená odpočítava... Štúdia, ktorá prebehla na základe kamerového systému na križovatkách, potvrdila, že počas jedného cyklu prejde o 5 áut viac na jeden pruh, ako pred zavedením týchto sekundovníkov. Čiže veľmi praktická vec, výsledky sú viac než dobré. Pomáha to aspoň trošku znížiť zápchy. Používa sa to v Maďarsku, Bulharsku, Poľsku,...
snap
no o 5 aut viac? skor by si to mohol napisat percentualne... bo na semaforoch kde prejdu auta 2 neverim ze prejde dalsich 5... Ale ano v madarsku hlavne v Miskolci kde su pekne nauceny na odpocitavanie ako nabehne zelena tak sa naraz pohne 5 aut. a rozodne to urychluje dopravu... lenze ked si predstavim kolko by to stalo u nas teda o kolko by to bolo predrazene tak radsej zostanem u starych... na krizovatky v mojom meste som nauceny kde je aky ciklus a v cudzom mi to az tak nevadi ze neviem kedy pojdem a ako mam brzdit...
baqq
Tebe to nevadi..ale ostatnym to vadi, ked tam potom zbytocne zdrzujes, tak isto ako v tvojom meste zas zdrzuju cudzi..a nie len oni. Bolo to montovane na krizovatkach, kde jazdi dost vela aut, na druhej strane cyklus je kratky, takze v percentach to vyjde nejako 20-25% zlepsenie, to sa hlavne tyka momentu startu a dochadzania do krizovatky pred koncom zelenej. Takisto je dost mozne predpokladat aj pozitivny dopad na bezpecnost, kedze pri tom ked nevies ako dlho bude este zelena napr., skor niekto nepatricne zariskuje, alebo sa rozbehne zdaleka a prejde uz na cervenu, kym keby zdialky videl ze uz konci, tak sa uz nerozbieha,.. atd. Cena takych zariadeni je minimalna a navysenie celkovej spotreby elektriny tiez uplne zanedbatelne, samozrejme...predrazeny tender by nieco zozral v nasich podmienkach, ale myslim ze aj tak je to dobra investicia, uz len pre zlepsenie priechodnosti a bezpecnosti co su klucove veci v mestskej doprave.
SISTO
....s tym prepinanim do cervenej resp. zelenej jednoduche...keby slo do cervenej tak cislice odocitavajuce by boli cervene a keby slo do zelenej tak by boli zelene....tadaaaa :) EDIT: zas som necital celu diskusiu a hlavne nado mnou :P ten to uz poriesil...:P
frcko73
lutujem mojho kolegu ked toto prejde.Je farboslepy....-)
Snake
hej? a jak potom prešiel cez lekársku prehliadku? keď je farboslepý tak sa musel podrobiť vyšetreniu u očného lekára, ak očný lekár určil že je v stave keď môže riadiť vozidlo, tak nemôže mať problém rozoznať červenú, oranžovú, zelenú a modrú farbu. Teda, ak niekoho neuplatil, a to nás boh ochraňuj...
Frosty
sak na klasickych semeaforoch je cervena hore na tychto su vsetky na rovnakom mieste...
Add new comment
TOPlist