Najprv motor odhlučníme a potom budeme jeho zvuk reprodukovať. Môže byť ešte niečo horšie?
Nemecký výrobca automobilov BMW predstavil technológiu s názvom Active Sound Design, špeciálne vyvinutú pre novú, športovú M5-ku. Systém sleduje jednak charakteristiky motora, ako otáčky, krútiaci moment a rýchlosť, a tiež aj frekvenciu zvuku z výfukového systému. Zozbierané údaje následne slúžia na reprodukciu zvuku prostredníctvom audiosúpravy v interiéri auta. Systém sa postará aj o rovnomerné rozloženie po celej kabíne aby mali rovnaký zážitok všetci pasažieri, svoj charakter prispôsobí zvolenému režimu jazdy (napríklad v režime Sport+ je zvuk z reproduktorov výraznejší, hlasnejší, ako pri režime Sport).
Ako hovorí výrobca, poskytuje tým lepší zážitok z V8 motora a vodičovi dáva lepšie informácie o tom, čo sa deje pod kapotou.
Otázne je, ako sa k tejto "vychytávke" postavia fanúšikovia BMW. Myslím, že väčšina z nich by si radšej užila autentické tóny ako reprodukciu založenú na množstve snímačov rozložených po celom aute. Napriek tomu že to znie vynikajúco, na elektronike by sa v tomto prípade mohlo radšej ušetriť.
Zdroj: Bimmerpost
emPORiO
lepermessiah
passco
maladaptiv
elementar
emPORiO