Lenovo mieri na prvé priečku medzi výrobcami počítačov, zisk neskresal ani globálny pokles predajov PC.
Niektoré inštitúcie sledujúce trh už zaraďujú firmu Lenovo na úplnú špičku medzi výrobcami PC, podľa iných tam ale minimálne rýchlo napreduje. A to aj napriek tomu, že sa v poslednom období predáva čoraz menej klasických počítačov a notebookov, čo už pocítili také firmy ako HP či Dell.
Za posledný štvrťrok si spoločnosť pripísala obrat 8,67 miliárd amerických dolárov, akcionári sa po odrátaní daní môžu tešiť z čistého zisku 162 miliónov dolárov. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to je zlepšenie o 13%, voči predošlým trom mesiacom zas 15%. To znamená, že Lenovo má už v poradí štrnásty kvartál (!) po sebe väčšiu hodnotu rastu, ako celý trh PC.
Podiel spoločnosti Lenovo na trhu leží podľa analytikov z IDC a Gartner na úrovni 15,7%.
Receptom na tento úspech aj v ťažkých časoch má byť stratégia „Protect-and-Attack“. Tá počíta s upevňovaním dobrej pozície v tých oblastiach, kde už firma má dobré zázemie, a rozvíjaním sa na nové, lukratívne oblasti.
Lenovo sa od roku 2005 venuje výrobou a predajom PC a notebookov, keď odkúpila časť firmy IBM. V priebehu rokov sa koncern posilňuje ďalej, kúpou či spojením s ďalšími spoločnosťami. Po nedávnom vstupe na čínsky trh smartfónov tam má už Lenovo druhú priečku, kúpou výrobcu počítačov CCE vstúpila aj na brazílsky trh.
Zdroj: CB
Add new comment