Štúdia potvrdila, že bezplatné aplikácie využívajú až 75% energie batérie na zobrazenie reklamy používateľovi.
Aplikácie a hry pre inteligentné telefóny, za ktoré si tvorca nepýta poplatky, si často na seba zarábajú reklamou. Tá je zobrazovaná používateľovi priamo v rozhraní aplikácie, pričom niekedy poskytuje autor možnosť ich odstránenia po zakúpení plnej verzie.
Štúdia, ktorú vykonal tím z Purdue University v USA, potvrdzuje, že práve tieto reklamy sú zodpovedné za veľkú časť spotreby elektrickej energie aplikácie. Pomocou špeciálneho nástroja sa monitorovala spotreba aplikácií na smartfónoch s Android a Windows Phone operačnými systémami, iOS od Apple bol vynechaný kvôli technickým obmedzeniam platformy.
Ako príklad sa uvádza populárna hra Angry Birds v bezplatnej verzii, ktorá zobrazuje reklamu. Podľa sledovania sa iba 20% energie spotrebovalo na samotný beh aplikácie, až 45% šlo na zistenie polohy používateľa za účelom zobraziť mu správne cielenú reklamu.
Veľký podiel na spotrebe energie má aj tzv. "3G chvost". Aplikácie po stiahnutí informácií zo vzdialeného serveru ponechávajú otvorené spojenie po dobu aj desiatich sekúnd, čo v prípade Angry Birds predstavovalo asi štvrtinu spotreby.
Autor štúdie Abhinav Pathak nabáda vývojárov, aby brali optimalizáciu spotreby vážnejšie. Pre nás, používateľov smartfónov, však zatiaľ ostáva asi len riešenie v podobe častejšieho nabíjania, alebo odstránenia reklamy - zakúpením "pro" verzie.
Zdroj: BBC
Archon