Prvý operátor, ktorý blokuje reklamy priamo v sieti je britský THREE.
Novinka zrejme nepoteší firmy zaoberajúce sa reklamami ako aj samotné firmy, ktoré si reklamy platia. Netreba zabudnúť ani na online vydavateľov, ktorí majú jediný príjem plynúci z reklám. Operátor THREE začne s blokovaním v UK a v Taliansku. Pripomíname, že operátor je konzorcium dvoch operátorov, ktorí podnikajú aj u nás – T-Mobile (Telekom) a Orange. Tí podobnú iniciatívu u nás zatiaľ neoznámili. Operátor THREE chce dať zákazníkom „väčšiu kontrolu, možnosť voľby a chce byť transparentný“. Nový sieťový filter má byť oveľa výkonnejší a efektívnejší ako samotný AdBlock či iný podobný ad-blocker. Jedným z cieľov má byť podľa operátora šetrenie dátovej kapacity a zabránenie sťahovaniu nadbytočných dát, ktoré sú pre používateľov irelevantné a zvyšujú im len náklady (energie a spotrebujú dátové balíky). Operátor pracuje s reklamnými agentúrami na novom systéme. Je tak isté, že blokovanie nebude zadarmo a bude spoplatnené. Pripomíname, že reklamy nie je možné blokovať napríklad v mobilných zariadeniach či smartTV.
„Naše 3 ciele, čo sa týka blokovanie reklám budú v nasledujúcich oblastiach:
1. Zákazníci neplatia poplatky za dáta, aby príjimali reklamy. Náklady majú niesť prevádzkovatelia reklám.
2. Bezpečnosť a súkromie zákazníkov musí byť v prvom rade chránené. Niektoré reklamné agentúry využívajú diery v systéme, aby šírili reklamy bez vedomia a súhlasu zákazníkov.
3. Zákazníci majú dostávať len také reklamy, ktoré sú pre nich relevatné, no nedegradujú či zbytočne nespotrebujú dáta v mobilných zariadeniach, a pritom tieto reklamy nie sú dotieravé, nechcené či irelevatné“
Mimochodom o niečo podobnom uvažuje aj české O2. Odporúčam prečítať tu.
Pro dnešní @Hospodarky jsem napsal něco o adblockerech. Ve světě je nabízejí i operátoři,v O2 o tom taky přemýšlíme. https://t.co/w3uHDpowUY
— Tomáš Budník (@TomBudnik) január 25, 2016
Nový prístup k reklame môže zmeniť internet.
lezgy
Kris
Ján Kisty
DudoHell
Ján Kisty