EN

Volkswagen naznačil elektrické vozidlo. 480km dojazd iba za 15 minút nabíjania

 
Automobilka Volkswagen naznačila príchod elektromobilu, ktorý bude lacnejší ako auto na fosílne palivá a za 15 minút dobíjania prejde až 480km.

Nemecký výrobca automobilov Volkswagen nezažil tento rok zrovna najlepšie obdobie. Povesť firmy zhoršila kauza s podvodmi v emisiách čo firmu vytrestalo aj v peňaženke. Nedávno bola demonštrovaná slabá bezpečnosť diaľkového uzamykania vozidiel čo taktiež neprispelo k dobrej mienke Volkswagen vozidiel, no spoločnosť neskladá zbrane a láka na niečo veľmi zaujímavé.
 
 
Tým je elektromobil, ktorý iba za 15 minút nabíjania poskytne dojazd až 300 míľ (približne 482km). To by však znamenalo, že Volkswagen bude potrebovať systém, ktorý do batérie za krátku dobu „natlačí“ veľké množstvo elektrickej energie. Nie je to nereálne, podobné čísla sľubuje elektrické Porsche Model E, u ktorého sa však zistilo, že bude vyžadovať 800V nabíjaciu technológiu. Z podobného systému tak zrejme bude musieť ťažiť aj elektromobil Volkswagenu aby za 15 minút nabíjania skutočne prešiel 480km. Pre porovnanie - elektromobil Tesla Model S používa 240V nabíjanie, ktoré mu za hodinu nabíjania poskytne dojazd 58 míľ (cca 93km).
 
Rýchle nabíjanie a vysoký dojazd však nie je všetko a VW elektromobil má stať menej ako konvenčné vozidlo poháňané naftou či benzínom. Od elektrického vozidla Volkswagen sa očakáva, že zvonku bude vyzerať ako ikonický Golf, no vo vnútri poskytne dizajn podobný Passatom. Vozidlo by malo byť predstavené už v októbri na výstave v Paríži. Na cesty sa však nedostane skôr ako začiatkom roka 2019.
 
Zdroj: engadget
 
Komentáre (9)
m2fizy
Hmmm znie to zaujimavo ... ale to studie vzdy ! Uz len aby sa aspon 1/3 z toho dostala do realneho vyuzitia.
mano8
a teraz si predstavte, ze na kazdej benzinke bude iná pištoľ na benzín a Vám pasuje len 1.... pičovina !
Pavol Filek
Tesla nemá len 240 V nabíjanie, ale aj 400 V a 110 kW výkonu sa tam tlačí do 70 až 100 kWh baterky cca. 1:15 , ale nie do plna, lebo potom zaberajá BMS a tá nestíha s 110 kW výkonu, len s nejakými 10-kami kW. A keby VW vyrobil taký Golf, tak ak by sme počítali priem. 0.22 kWh pre km, tak na 482 potrebujeme 110 kWh baterku, nabiť ju na 90 % pri 90 %-nej účinnosti by sme potrebovali 472 kW nabíjačku, pri 800 V to sú 590 A nabíjacie a aj balančné prúdy, to si neviem predstaviť, aké hrubé Cu káble by tam boli, jedine že tam dajú supravodivé a budú to chladiť. :) Už ste niekto robili battery pack pre osobné auto a balancovali ste články na +- 10 mV ?
lil_b
Ahoj. Robil som 4x10Ah 3.3V lifeypo4 do auta. Balancujem cca 1x do roka. Su to dobre clanky drzia super
us_ama
Presne ako hovoris....je to hovadina....fyzika nepusti...a teraz na pumpe bude akoze jeden stojan-alebo styri...chcel by som vydiet tie privodne kable...takze budeme vyrabat megawaty elektriny pre elektromobili....v tepelnych a atomovych elektrarnach....pokial nedokazeme vyrobit dostatok cistej elektriny,cely elektromobil je na prd...
Mivek
...keď tá fyzika je taká mrcha.... ale budem snívať ;) Krásny deň
Pavol Filek
Eko elektriny máme 100-nasobne viac, ako denne spotrebujeme, už dnes by sme nemuseli páliť ani liter či kilo fosílnych palív a tým si robiť peklo na Zemi už za pár rokov, problém je len v tom, že na svete nežije človek, ktorý by rozumel pojmu energia, ergo gauge bozony = fotóny a ako ju uskladniť efektívnejšie, ako to robia pomocou fermiónov listy bežných C3 a C4 rastlín. Napchať na jedno miesto 10 Mslnka fotónov, nie je problém, ale 2 elektróny s tým istým spinom na jedno miesto narvať nevieme a ako potom vybalancovať na 2. elektróde e-, takými čudami=huge, massive, ako sú Li+, Mg2+, Al3+, Zn2+, H+ či Pb2+/4+ ? Poznáte človeka na SVK, ktorý rozumie fyzike a vie urobiť akumulátor, lepší ako LiFePO4 napr. 20times spec.en, 30timespec. power ?
popel
Ak chce pán redaktor "odborník" porovnávať imaginárne auto s najlepším sériovo vyrábaným elektromobilom súčasnosti, tak nech si radšej niečo o tom naštuduje a potom možno nebude písať hlúposti, ktorých tu uviedol viac ako je vhodné. Ale myslím, že ani to by nepomohlo... A čo sa týka slubov a imaginárnych vízií koncernu volkswagen, tak k tomu asi toľko: prvý elektromobil golf city stromer urobili už pred dvadsiatimi rokmi s olovenými batériami a dojazdom 80km. O dvadsať rokov urobili e-golf s lítiovými batériami s dojazdom 160km (reálnych). Za cenu 36 000€!!! Z tohoto mi vychádza, že o ďalších 20 rokov budú mať možno ďalšieho golfa s dojazdom 320km :-) , estli se nepletu. Tak tomu sa hovorí sa hovorí konkurencia Tesle :-) Tesla ponúkla svoje patenty zadarmo všetkým automobilkám, ktoré majú záujem o vývoj elektromobilov a s nikým nemusí súperiť. Bez Tesly by sa všetky automobilky hrali ešte 20 rokov na "vývoj" . Česť výnimkám, ale VW to určite nie je! Celý tento článok má hodnotu, ako to, čo sa zanecháva na WC, po jeho návšteve a ešte to vypovedá o tom, ako to vyzerá, keď niekto píše o tom, čomu vôbec nerozumie!
storm3333
Na margo dlhych prispevkov... Take nieco mi uz hovoril jeden nemenovany vyrobca baterii pred pol rokom. Zakladna poziadavka je dosiahnut rychlonabijanim cca 500 km do 30 min, co splnili...
Pridať nový komentár
TOPlist