Oculus Quest 2 sa zdá byť veľmi populárnym headsetom pre virtuálnu realitu. Predalo sa ich už viac ako všetkých ostatných Oculus headsetov dohromady. Informácie pochádzajú z rozhovoru pre portál Bloomberg, kde odpovedal Andrew Bosworth, viceprezident rozšírenej a virtuálnej reality v spoločnosti Facebook.
Predaje Oculus Quest 2 indikujú začínajúci prechod záujmu od technologických nadšencov smerom k bežným ľudom. Vyššie predajné čísla ako všetky ostatné staršie Oculus headsety – Oculus Rift, Rift S, Oculus Go a predchodcu Oculus Quest, sa mu podarilo dosiahnuť len za pár mesiacov. Bol predstavený v októbri 2020, presné predajné čísla však Facebook neuviedol.
Ide o samostatne fungujúci VR headset, bez potreby pripájať akékoľvek ďalšie zariadenie. Oproti predchodcovi má vyššiu obnovovaciu frekvenciu, pričom ponúka tri módy – 60, 72 a 90 Hz, predchodca disponoval frekvenciou 72 Hz. Rozlíšenie sa zvýšilo z 1440x1600 na 1832x1920.
Zmenila sa aj veľkosť úložiska, pričom základ zostáva 64 GB, ale vyššia verzia miesto 128 GB dostala 256 GB. Vďaka použitiu lacnejšieho LCD displeja, miesto OLED klesla oproti predchodcovi cena základného modelu z 399 dolárov na 299 dolárov. Na našom trhu sa však headset predáva drahšie, cena začína na približne 420 eurách.
Kontroverzným zostáva povinnosť prihlásiť sa do zariadenia svojim Facebook účtom. V Nemecku je pre tento krok spoločnosť aj vyšetrovaná miestnymi úradmi, pre možné zneužívanie jej postavenia.
Pridať nový komentár