Trochu si dovolim s tebou nesuhlasit.
Ze je cena suciastok nizsia, ako predajna cena, je naozaj logicke.
Ale dozviem sa z toho to, ktora firma je ako skostnatena, prebujnena... a nenazrata, cize potrebuje vacsie zisky na pokrytie svojej cinnosti a na uspokojenie svojho mamonu (nie, to nie je meno pokemona).
Ked mi niekto ponuka takmer identicky produkt od dvoch roznych firiem s vyslednou cenou odlisujucou sa o stovky eur, tak za tym nieco bude.
Do vyrobnych nakladov nie som ochotny zaratat ani naklady na vyvoj, pretoze to su jednorazove platby/platy vyvojarov a pri velkovyrobe su to len zlomky centov.
Rovnako ako marketing, ktory sa vacsinou objednava u externej firmy a tiez je to v podstate jednorazova platba, hoci rozdelena na niekolko mesiacov.
Ziadna firma nezverejnuje vyrobne naklady svojich produktov, pretoze napriklad s rastucim mnozstvom vyrovenych/predanych kusov su nizsie a nizsie.
V priemere by to bohlo byt +10-18% z ceny materialov.
Jedine co je asi konstantne, su rozne patentove poplatky, ktore su (pokial sa dobre pamatam) odvadzane za kazdy kus a neviem, ze by na to bola poskytovana nejaka mnozstevna zlava.
Cize suma sumarum, pradajna cena je vzdy vysledkom cenovej politiky konkretnej firmy.
Je na kazdom zakaznikovi, ktoru firmu podpori.
Mne osobne sa paci pristup Xiaomi a aj Nexusu.
Aj oni musia svoje vyrobky dopravit na trhy, ale ich ceny su s porovnatelnou konkurenciou uplne inde.
Clanok urcite ma svoju hodnotu.
Zaujimave je aj to, ze spickove zariadenia sa skoro vzdy pohybuju okolo tych 200$/E
Chcel by som vediet, ake su suciastkove naklady obycajnych mobilov s klasickou klavesnicou, sklopky a pod.
.
Trochu nadnesene a mimo temu, je to podobne, ako pri filmoch.
Vsetci sa ohanaju platmi chudakov hercov.
Takmer nikto si neuvedomuje, ze oni uz dostali zaplatene a vsetok zisk ide do kasy filmoveho studia, ktore ponechava nejake omrvinky kinam.
Hercov, ktori dostavaju podiel aj zo zisku filmu je tak malo, ze sa ich ani neoplati spominat.
MQ