Bezpečnosť citlivých informácií je napriek všetkej osvete, ktorá sa uskutočnila v uplynulých rokoch, aj naďalej primárne ohrozená neopatrnosťou užívateľov.
Viac než 28 % internetových užívateľov zverejní na webových stránkach dôveryhodné dáta alebo prihlasovacie údaje, bez toho, aby si overili hodnovernosť stránky. Takmer štvrtina užívateľov nikdy nepočula o nástrojoch, s ktorými sa dá zistiť legitímnosť webovej stránky. Ukázal to svetový prieskum spoločnosti Kaspersky Lab v spolupráci s B2B International.
Phishingové útoky sa spravidla dajú relatívne ľahko rozpoznať, väčšinou začínajú nevyžiadanými mailami. Napríklad: banka prosí svojich klientov, aby overili svoje prihlasovacie údaje na stránke, v tomto prípade na vytvorenej phishingovej stránke. Skutočná finančná inštitúcia by si však takúto cestu určite nevybrala.
V rámci prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab sa zistilo, že v 14,88 % sú phishingové maily posielané v mene finančnej inštitúcie, banky alebo platobnej služby. V tejto kategórii vedú predovšetkým sociálne siete s 28,12 percentami. Pretože popri finančných informáciách sú pre zločincov cenné aj prístupové údaje k Facebooku a Twitteru.
V prípade pochybností majú užívatelia viacero možností, ako zistiť, či je požiadavka pravá alebo nie. Napríklad pri mailoch je dôležitá adresa odosielateľa. Aj URL je často rozhodujúcim dôkazom. Najlepšie je samozrejme neklikať na link, ale si adresu zadať samostatne do prehliadača.
Zdroj: Winfuture.de
Add new comment