Nový typ autobatérií pošle staré olovené autobatérie čoskoro do šrotu.
Prvú olovenú autobatériu vyrobil už v roku 1859 francúzsky fyzik Gaston Plante. Od toho času až dodnes používame v autách ten istý typ, aj keď nie úplne ten istý, keďže malé zmeny a vylepšenia sa odvtedy určite spravili. V podstate princíp autobatérie ostáva až dodnes ten istý.
Automobilka Ford spoločne so Samsungom uvádzajú systém duálnej autobatérie pre benzínové automobily. Novinka by mohla byť začiatkom konca starých olovených typov. Duálny typ batérie znamená, že spoločnosti zlúčili spolu lítium-iónovú a olovenú jednotku do novej ľahšej autobatérie. Koncept má veľký potenciál úspory paliva, pretože lítium-iónová časť sa dá nabíjať aj cez systém rekuperačného brzdenia.
Nový typ batérie sa bude využívať aj na systém štart-stop. Vypínanie motora na semafóroch by mohlo byť dobrým štartom pre automobilku, aby sa ich budúce vozidlá vyrovnali efektivite spotreby paliva dnešným hybridným. Ford aktuálne rozširuje technológiu štart-stop na viac ako 70% svojej ponuky a duálny systém autobatérií má podľa odhadov potenciál zvládnuť viac úrovni hybridizácie a ušetriť energiu vo všetkých oblastiach.
Výskum stále trvá, ale už dnes prináša aspoň krátkodobé riešenie na redukciu oxidu uhličitého. Obe spoločnosti budú pokračovať na vývoji ešte pokročilejších autobatérií a je len otázkou času kedy nový typ vystrieda starý, olovený.
Zdroj: digitaltrends.com
Add new comment