Nový operačný systém od Microsoftu nepriniesol očakávané zvýšenie predajov počítačov.
Spustenie predaja nového operačného systému Windows so sebou spravidla nesie aj nárast počtu predaných počítačov. Výrobcovia s týmto počítajú a pravidelne sa na pomoc Microsoftu spoliehajú, pri Windows 8 sa však veci nevyvinuli tak, ako by sa očakávalo.
Podľa informácií zozbieraných spoločnosťou Context zaoberajúcou sa prieskumom trhu sa v ekonomicky silnej západnej Európe predalo dokonca podstatne menej počítačov ako v rovnakom období minulého roka. Windows 8 bol predstavený na konci októbra, v tomto mesiaci boli predaje o 11,2% nižšie ako v roku 2011. To sa dalo okrem slabej ekonomickej situácie vysvetliť aj čakaním na nový operačný systém. Trh naň zareagoval síce krátkym stúpnutím o 3,2%, v novembri však klesajúci trend pokračoval ešte drastickejšie smerom nadol.
Dôvodom na negatívny vývoj predajov má byť chabý záujem firemných zákazníkov o Windows 8. Kým v novembri 2009 bol vtedy nový Windows 7 inštalovaný až na 31% nových počítačov určených pre firemnú klientelu, Windows 8 sa objavil len na 8% počítačov pre firmy.
Bežní používatelia však majú zrejme menší strach z noviniek, v novembri už bolo 68% počítačov dodaných s najnovším operačným systémom. Windows 7 v novembri 2009 dosiahol podobný podiel, 65%.
Ďalším dôvodom pomalého nástupu Windows 8 môže byť aj slabá dostupnosť dotykových počítačov. Nový systém je uspôsobený práve pre ovládanie dotykom, no prvé zariadenia s adekvátnymi displejmi sú na trhu len v malom množstve a za vysoké ceny. Z notebookov s Windows 8 majú v západnej Európe iba 2% z nich dotykové obrazovky.
Zdroj: Inside-channels
irootsk
pravyroxor
Kyselinka
TonyViet