Sľúbil som, že nahodím detailné
fotky z odomkýnania procesora AMD AthlonXP. Pri teste základnej dosky MSI KT4
Ultra sa mi dostal pod ruky veľmi dobrý kus - AMD AthlonXP 2000+ (AGOIA).
Detailné obrázky a postup odomkýnania sa Vám určite oplatí pozrieť.
Základom pri odomkýnaní Athlona
XP je dobré vybavenie : teda hlavne kvalitný vodivý lak, dobrý lak na
vyplnenie prepálených dier medzi mostíkmi.
Vybavenie a pomôcky: Vodivý
lak, priehľadný lak na nechty (ja používam lak na obrázku, ktorý sa používa
na lakovanie mušiek pre rybárov), lupu (najlepšie kvalitný binokulár, pretože
máte oba ruky voľné), štetec z ktorého necháte v strede iba asi 10 štetín,
priesvitnú lepiacu pásku, kreditnú kartu - navštívenku, žiletku a ihlu.
1. Prvým krokom je
odstrihnutie dvoch pásikov z lepiacej pásky a prelepenie zlatých L1 kontaktov
z oboch strán tak, že v strede Vám zostanú iba diery po prepálení (dané
diery budeme "plniť" lakom). Po nalepení prejdeme oba pásky ihlou a
vytlačíme nadbytočný vzduch - bubliny.
2. Druhým krokom je
zalakovanie - upchatie dier, ktoré zostali po prepálení L1 mostíkov. Tieto
diery je nutné naplniť lakom, pretože v ich vnútri sa nachádzajú kontakty,
ktoré nesmú prísť do styku s vodivým lakom.
Otvorte si teda priehľadný lak
na nechty, alebo lak, ktorý používam ja (dá sa kúpiť v lepšom rybárstve)
namočte ihlu, pričom Vám na jej konci zostane malá kvapka. Kvapku laku
naneste na miesto, kde sú situované diery, pričom ho rozotrite po celej
ploche. Nadbytočný lak, ktorý sa nachádza nad úrovňou priesvitnej pásky
urýchlene stiahnite plochou ihly. Po tomto úkone musia byť páska / lak / páska
v rovnakej výške. Nechajte schnúť asi 3 min.
3.Tretím krokom je odstránenie
pásky z jednej aj druhej strany. Tu veľmi záleží od toho aký lak ste použili.
Keď bol hustý bude dosť veľký problém, ak nebol problém nebude. Pre
istotu však zoberte novú žiletku a po celej dĺžke hneď, ako končí páska
a začína už lak urobte rez - tým vlastne oddelíte prichytený priesvitný
lak od pásky. Ak by ste to neurobili mohlo by sa stať, že stiahnete aj pásku
aj lak a môžete začať od začiatku.
Ak ste tento krok robili správne
a presne, tak sa Vám po stiahnutí oboch pások vytvorí krásne rovný prúžok
vyschnutého laku, zakrývajúci diery po prepálení :
4. Štvrtým krokom je už
samotné spájanie mostíkov vodivým lakom. Túto časť nemám v láske ani
ja, ale s troškou šikovnosti ju urobíte na prvý krát. Vodivý lak musí byť
hustý. Zoberiete si kreditnú kartu, ktorou prekryjete druhý pár L1 mostíkov.
Tým pádom budete môcť spojiť prvý pár L1 mostíkov bez problémov
(kreditka Vám ten druhý pár zakrýva).Po spojení nechajte zaschnúť. S druhým
párom mostíkov (ktorý ste mali predtým zakrytý kreditkou) už bude problém,
(síce tretí pár si zakryjete opäť kreditkou ) pretože sa Vám môže pri
spájaní spojiť druhý pár s prvým, už spojeným párom (jedine, že by ste
zakryli aj prvý už spojený pár mostíkov). DVE SUSEDNÉ PÁRY MOSTÍKOV SA VÁM
NAVZÁJOM SPOJIŤ NESMÚ. Takýmto prekrývacím systémom pokračujte až do
konca. Je to síce trošku zložité vysvetlenie, ale po poriadnom prečítaní
určite pochopíte systém.
Ak ste postupovali podľa návodu
bude mostíky spojené, ako na obrázku dole :
Nakoniec po zaschnutí môžete
prelepiť spojenie priesvitnou páskou, aby nedochádzalo k vyparovaniu vodivého
laku a následne možnej nefunkčnosti odomknutia.
5. Piatym krokom je malé upozornenie.
Všetko čo som tu popísal robíte na vlastnú zodpovednosť, pričom nie som
zodpovedný za prípadné škody spojené s týmto návodom.
V prípade nejasností ma
kontaktujte na mojom obvyklom maile :
gabo@pretaktovanie.sk
Add new comment