SK

Postup kvalitného odomknutia AMD AthlonaXP 2000+ (AGOIA) v detailoch

Sľúbil som, že nahodím detailné fotky z odomkýnania procesora AMD AthlonXP. Pri teste základnej dosky MSI KT4 Ultra sa mi dostal pod ruky veľmi dobrý kus - AMD AthlonXP 2000+ (AGOIA). Detailné obrázky a postup odomkýnania sa Vám určite oplatí pozrieť.

Základom pri odomkýnaní Athlona XP je dobré vybavenie : teda hlavne kvalitný vodivý lak, dobrý lak na vyplnenie prepálených dier medzi mostíkmi.

 

Vybavenie a pomôcky: Vodivý lak, priehľadný lak na nechty (ja používam lak na obrázku, ktorý sa používa na lakovanie mušiek pre rybárov), lupu (najlepšie kvalitný binokulár, pretože máte oba ruky voľné), štetec z ktorého necháte v strede iba asi 10 štetín, priesvitnú lepiacu pásku, kreditnú kartu - navštívenku, žiletku a ihlu.

1. Prvým krokom je odstrihnutie dvoch pásikov z lepiacej pásky a prelepenie zlatých L1 kontaktov z oboch strán tak, že v strede Vám zostanú iba diery po prepálení (dané diery budeme "plniť" lakom). Po nalepení prejdeme oba pásky ihlou a vytlačíme nadbytočný vzduch - bubliny. 

 

2. Druhým krokom je zalakovanie - upchatie dier, ktoré zostali po prepálení L1 mostíkov. Tieto diery je nutné naplniť lakom, pretože v ich vnútri sa nachádzajú kontakty, ktoré nesmú prísť do styku s vodivým lakom.

Otvorte si teda priehľadný lak na nechty, alebo lak, ktorý používam ja (dá sa kúpiť v lepšom rybárstve) namočte ihlu, pričom Vám na jej konci zostane malá kvapka. Kvapku laku naneste na miesto, kde sú situované diery, pričom ho rozotrite po celej ploche. Nadbytočný lak, ktorý sa nachádza nad úrovňou priesvitnej pásky urýchlene stiahnite plochou ihly. Po tomto úkone musia byť páska / lak / páska v rovnakej výške. Nechajte schnúť asi 3 min.

3.Tretím krokom je odstránenie pásky z jednej aj druhej strany. Tu veľmi záleží od toho aký lak ste použili. Keď bol hustý bude dosť veľký problém, ak nebol problém nebude. Pre istotu však zoberte novú žiletku a po celej dĺžke hneď, ako končí páska a začína už lak urobte rez - tým vlastne oddelíte prichytený priesvitný lak od pásky. Ak by ste to neurobili mohlo by sa stať, že stiahnete aj pásku aj lak a môžete začať od začiatku. 

Ak ste tento krok robili správne a presne, tak sa Vám po stiahnutí oboch pások vytvorí krásne rovný prúžok vyschnutého laku, zakrývajúci diery po prepálení :

4. Štvrtým krokom je už samotné spájanie mostíkov vodivým lakom. Túto časť nemám v láske ani ja, ale s troškou šikovnosti ju urobíte na prvý krát. Vodivý lak musí byť hustý. Zoberiete si kreditnú kartu, ktorou prekryjete druhý pár L1 mostíkov. Tým pádom budete môcť spojiť prvý pár L1 mostíkov bez problémov (kreditka Vám ten druhý pár zakrýva).Po spojení nechajte zaschnúť. S druhým párom mostíkov (ktorý ste mali predtým zakrytý kreditkou) už bude problém, (síce tretí pár si zakryjete opäť kreditkou ) pretože sa Vám môže pri spájaní spojiť druhý pár s prvým, už spojeným párom (jedine, že by ste zakryli aj prvý už spojený pár mostíkov). DVE SUSEDNÉ PÁRY MOSTÍKOV SA VÁM NAVZÁJOM SPOJIŤ NESMÚ. Takýmto prekrývacím systémom pokračujte až do konca. Je to síce trošku zložité vysvetlenie, ale po poriadnom prečítaní určite pochopíte systém. 

Ak ste postupovali podľa návodu bude mostíky spojené, ako na obrázku dole :

Nakoniec po zaschnutí môžete prelepiť spojenie priesvitnou páskou, aby nedochádzalo k vyparovaniu vodivého laku a následne možnej nefunkčnosti odomknutia.

5. Piatym krokom je malé upozornenie. Všetko čo som tu popísal robíte na vlastnú zodpovednosť, pričom nie som zodpovedný za prípadné škody spojené s týmto návodom.

V prípade nejasností ma kontaktujte na mojom obvyklom maile :

gabo@pretaktovanie.sk

Add new comment
TOPlist