EN

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in hybrid – kompletné SUV

Ak niekto hľadá športovo ladené elektrifikované SUV, ktoré má skvelý pohon a dokážete ho dobiť aj doma, môže mať pomerne ťažkú úlohu. Jedným z najlepších 4x4 pohonov disponuje Mitsubishi Outlander, ktorý zdedil niektoré prvky tohto pohonu z legendárneho Mitsubishi Lancer Evo X.
Ak je Outladner pre niekoho veľké auto, dobrá správa – Mitsubishi má vo svojom portfóliu o niečo menší Eclipse Cross. Od tohto roku aj vo verzii plug-in hybrid, ktoré zdedilo od Outlanderu upravený systém 4x4 pohonu s dvojicou elektromotorov. Dizajnom zaujme novinka ihneď.

Dizajn

 


Mitsubishi je známe skvelým dizajnom hlavne u sérii Evo - legendárna 7/8/9/10 proste stojí zato. U mňa osobne vyhráva 10 s krásnym veľkým otvorom na prednej maske. Tento typ masky sa preniesol postupne aj na civilnú verziu Lancera, či Outlander, čo robilo z týchto áut jedni z najkrajších na trhu. S dizajnom však Mitsubishi nie vždy vyhráva – stačí spomenúť Outlander (2003-2006), i-MiEV, Space Star
Eclipse Cross PHEV však ide svojou vlastnou cestou a príliš nepripomína dizajn iného auta. Mohutná predná maska s veľkými nasávacími otvormi a svetlami, v zadnej časti zase mohuntý horný spojler, či difúzor.

 

Pridajte k tomu karbónové polepy (difúzor, spätné zrkadlá) a ihneď máte pocit, že je Eclipse niečo viac ako obyčajné SUV.
Červená farba pristane tomu autu ako ušitá, osobne by som možno mierne nafúkol bočnú líniu resp. dvere aby Eclipse Cross vyzeralo kúsok mohutnejšie.
Celkovo však dostáva u mňa za dizajn Eclipse palec hore.

 

 


Z pohľadu vodiča


Ako býva zvykom u SUV, posed je výrazne vyšší ako u sedanoch a tým pádom aj výhľad na cestu. Výhľad dopredu je u Eclipse skvelý, osobne mi mierne vadil výhľad do strany – mohutný B stĺpik mi niekedy prekážal. Eclipse PHEV dostal nový 8“ displej infotainmentu, ktorý je umiestnený kolmo na palubnú dosku – uvítal by som mierne naklonenie smerom na šoféra. Odozva systému je rýchla a reaguje na dotyky okamžite.

 

Prevodovka a voľba jazdných režimov je prebraná z Outlandera – pákou dokážete meniť medzi klasickými režimami R/N/D – navyše potiahnutím páky smerom dole zmeníte rekuperáciu na B, čo vám dá možnosť ďalej manuálne meniť medzi 5 levelmi rekuperácie (páčkami za volantom). Pre zmenu samotného pohonu tu je zase separátne tlačidlo a prepínate medzi – Eco, Normal, Snow, Gravel a Tarmac.

 


Tlačidlom 'save charge' viete hocikedy spustiť dobíjanie batérie (počas jazdy, či na parkovisku). Dôvodom je aj 1500W zásuvka v kufri – o tej si však povieme neskôr. 
V samotnom interiéry zvolilo Mitsubishi niektoré prvky trochu zvláštne. Nájdete tu kombináciu „nových“ tlačidiel (Safe Charge, EV) a old school mechanických tlačidiel pre ovládanie vyhrievania sedačky. Vyhrievanie volantu sa zase schováva pod ovládaním klimatizácie. Pre niekoho možno chaotickejšie rozmiestnenie a zvláštny dizajn avšak to je Mitsubishi – kto má rád túto značku, tieto veci hodí rýchlo za hlavu.

 

Výkon, dojazd


Eclipse Cross PHEV má pod svojou kapotou 2.4l benzínový motor (72kW/98k), ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle a dvojicu elektromotorov s výkonom 60kW/82k (predný) resp. 70kW/95k (zadný). Celkový výkon Eclipse je 138kw/188k. Aj keď sú to čísla vcelku dobré, Eclipse Cross PHEV váži takmer 2 tony. Zrýchlenie z 0-100 nepatrí k tým najlepším – 100 km/h uvidíte na tachometri za 10,6 sekundy.
Podľa dizajnu by ste odhadovali Eclipse Cross cez 200 koní a osobne by som rád takéto číslo u toho modelu aj videl, pretože na tak ťažké auto, takýto výkon jednoducho treba. Plusom benzínového motora je jeho hladký chod. Niekedy si ani neuvedomíte, či idete na benzín alebo elektrickú energiu.

 


Batéria má kapacitu 13,8 kW, čo vám dá dojazd okolo 40-45 kilometrov. Na diaľnici pri nastavenom tempomate 115 km/h som dosiahol dojazd rovných 40 kilometrov, pri zmiešanej jazde mesto a mimo mesto (s rýchlosťami max 90 km/h) sa mi podarilo dosiahnuť dojazd 43 kilometrov.
Ak batériu nemáte nabitú, 2,4l motor bude pýtať trochu viac benzínu – na diaľnici počítajte s hodnotami okolo 9 litrov. S nabitou batériou zvládnete rovnakú cestu za 7,5 litra.
So spotrebou sa dá ísť ešte kúsok nižšie ak využijete jeden trik. Logika auta je nastavená tak, že pri jazde najprv Eclipse Cross PHEV minie dostupnú batériu a následne prepne na benzínový motor. Ak však pred jazdou prepnete režim napríklad na Tarmac, počas celej jazdy je využívaný motor aj batéria. Na rovnakej trase kde som mal spotrebu 9l (benzínový motor), 7,5l (štandardný mód) som s Tarmac módom dosiahol spotrebu 6.4l/100 kilometrov.


Čo sa týka nabíjania, Eclipse Cross PHEV nabíjete doma za približne 7 hodín, s wallboxom so 16A za niečo menej ako 4 hodiny a na rýchlonabíjačke  strávite okolo 1 hodiny – ak vám stačí nabiť batériu na 80%, budete potrebovať len niečo okolo 32 minút.
Doma nabíjam elektro autá s mobilnou nabíjačkou od spoločnosti Ejoin, ktorá s nami spolupracuje pri testovaní takýchto áut. Práve táto prenosná nabíjačka má veľkú výhodu v tom, že má viacero módov nabíjania (10/16/20/32A) a ľahko si tak zvolíte podľa svojich ističov a siete, rýchlosť nabíjania. Nehovoriac o tom, že takúto nabíjačku ľahko vezmete so sebou. Za spoluprácu teda ďakujeme spoločnosti Ejoin.


Eclipse Cross zvláda bežnú premávku samozrejme úplne bez problémov ale tam kde sa cíti naozaj sebaisto je v teréne. Tam kde obyčajné autá a ich tlmiče dostávajú zabrať a strácajú dych, Eclipse len začína – nerovnosti, či stúpania zvláda ľavou zadnou. Pri prekrížení nápravy alebo na šmyklavejších povrchoch stačí prehodiť jazdný režim na Snow, "mozog" auta zreguluje preklz kolies, ktoré nemajú ideálny grip).

 


Spomenúť musím aj 1500W zásuvku v kufri – vďaka nej si môžete na pikniku spraviť kávu, dobiť batériu do kosačky, či si nabiť smartfón alebo iné zariadenia. Ak idete teda na chatu kde môže byť elektrická energia možno problém, Eclipse to porieši za vás.

 


Záver


Mitsubishi Eclipse Cross PHEV prirastie fanúšikom tejto značky k srdcu pomerne ľahko. Skvelý dizajn auta, pohon (+ voľba režimov Snow, Gravel a Tarmac), ktorý si žiada časté výlety do terénu, 1500W zásuvka v kufri, ktorá sa vám hodí na chate alebo na pikniku a v neposlednom rade dobre nastavený podvozok pridáva k dobrému pocitu z tohoho auta.
Je tu však zopár ale...Vyššia spotreba benzínového motora, či pomerne zvláštny dizajn niektorých tlačidiel – ako keby sa Mitsubishi nevedelo rozhodnúť, či konečne skočiť na 100% do modernej doby.

 

To, že auto vyzerá, že má pod kapotou aspoň 200 koní a viac, pričom je jeho kombinovaný výkon "len" 188 koní môže byť pre niekoho rovnako malé mínus.
Za Eclipse Cross PHEV zaplatíte 36.000 eur (výbava Intense+), 43.000 eur (Instyle) až za najvyššiu výbavu 45.400 eur (Instyle+). Zvláštnosťou je napríklad fakt, že vo všetkých výbavách dostanete zadnú kameru, avšak senzory vpredu a vzadu, iba od výbavy Instyle. Dokonca nie sú ponúkane ani ako príplatková výbava...

Za zapožičanie Eclipse Cross PHEV ďakujeme spoločnosti Mitsubishi Slovakia
 

Pridať nový komentár
TOPlist