Všetky doterajšie nehody Google samojazdiacich áut boli spôsobené chybou šoféra. Až do 14.2., kedy sa Google auto zrazilo s autobusom a na vine bola umelá inteligencia.
Od istého času musí Google nahlasovať všetky aj tie najdrobnejšie nehody úradu California DMV (Department of Motor Vehicles). Vďaka tomu vieme, že samojazdiace Google auto, konkrétne Lexus RX450h sa 14.2.2016 zrazilo s autobusom keď sa pokúšalo dostať do stredného jazdného pruhu. Podľa správy sa auto snažilo prejsť vpravo do druhého jazdného pruhu, no zastavilo nakoľko detegovalo pred sebou vrecia s pieskom na kraji cesty. V snahe obísť tieto vrecia sa vozidlo pokúsilo vrátiť späť do stredného jazdného pruhu. To sa však už zozadu približoval autobus.
Samojazdiace auto aj operátor v aute videli približujúci sa autobus, no obaja si mysleli, že šofér autobusu vidí Google auto a umožní mu pokračovať v jazde. Neumožnil. Asi o 3 sekundy neskôr narazilo Google auto do boku autobusu pričom Google auto bolo stále v autonómnom režime a neovládal ho človek.
Pri zrážke sa nikomu nič nestalo nakoľko Google auto sa v tom momente pohybovalo rýchlosťou iba 3km/h a autobus asi 24km/h. Najviac si to odniesol práve automobil od Google, ktorý mal zničený predný ľavý blatník, predné koleso a senzor na strane vodiča.
Je síce pravdou, že v čase nehody viedla vozidlo umelá inteligencia, no Google sa vyjadril, že to nepovažuje celkom za jej chybu. Ako auto, tak aj šofér v aute predpokladali, že autobus zastaví alebo spomalí čím dá dostatok priestoru Google autu na dokončenie činnosti. Pravdou však zostáva, že nehoda sa stala tesne po tom, čo Google začal svoje vozidlá vybavovať novou funkciou, ktorá umožňuje inteligentnejšie prechody z jedného pruhu do druhého a odbočenie vpravo. Google preto preskúma túto funkciu a tiež dodáva, že v budúcnosti budú ich vozidlá viac rozumieť tomu, že veľké automobily majú menšiu tendenciu zastaviť ako malé osobné automobily.
Napriek tejto drobnej nehode zostávajú Google autonómne vozidlá stále ďaleko bezpečnejšie ako ľudskí šoféri. Google vozidlá už totiž v autonómnom režime najazdili viac ako 2 milióny kilometrov pričom toto je iba prvá nehoda, ktorú spôsobila umelá inteligencia.
Zdroj: techradar
MMe17
Vladys