Poradenská spoločnosť Millward Brown zverejnila BRANDZ index, ktorý slúži na ohodnotenie svetových značiek. Tento rok už Apple nie je na prvom mieste, predbehol ho internetový koncern Google.
Millward Brown oznámil pri príležitosti zverejnenia najnovšieho rebríčka BRANDZ, že hodnota značky Google stúpla na takmer 159 miliárd dolárov. Vďaka rastu o 40% sa Google dostal na vrchol rebríčka, potom čo minulý rok skončil na druhom mieste.
Po trojročnom prvenstve tak Apple musel uvoľniť miesto Google, keďže hodnota jeho značky klesla o 20% na 148 miliárd dolárov.
Google v posledných rokoch neustále prezentoval významné inovácie, vrátane Google Glass, investícií v oblasti umelej inteligencie a radu partnerstiev, ktoré sa postarali o integráciu Androidu do vozidiel a iných zariadení. To spôsobilo, že stúpol v očiach spotrebiteľov, zatiaľ čo Apple sa musel vyrovnať s poklesom.
Spoločnosť IBM si udržala svoje tretie miesto a Microsoft sa postaral o to, že prvé štyri priečky celosvetovo najhodnotnejších značiek obsadili technologické spoločnosti. Hodnota značky redmondského softvérového gigantu vzrástla za posledný rok o 29% na úroveň 90 miliárd dolárov.
Takzvaný BRANDZ index vytvoril Millward Brown pred deviatimi rokmi. Hodnota značky je vypočítaná na základe prieskumu u potenciálnych a aktuálnych spotrebiteľov produktov danej značky a finančných údajov.
Celý rebríček si môžete pozrieť na tomto odkaze.
Zdroj: Winfuture.de
passco