Už aj Sony nastúpi na rozbehnutý vlak s virtuálnou realitou. Svoj VR headset by malo uviesť v októbri za cenu 399€. Má sa Oculus Rift obávať?
Možno si ešte spomínate, že Sony svoj VR headset predstavilo prvýkrát takmer presne pred 2 rokmi na GDC 2014 (Game Developers Conference), pod názvom Project Morpheus. Na minuloročnom GDC 2015 oznámilo dátum uvedenia na prvú polovicu roka 2016, na aktuálnom GDC 2016 však padlo nové, presnejšie uvedenie na trh a tým by mal byť október 2016. Uvedenie sa tak o čosi pretiahne, no tento rok Sony svoj VR headset zrejme už dodá na trh.
Sony si za dvoj headset vypýta 399€, čo je menej v porovnaní s Oculus Rift, ktorý stojí 699€ alebo HTC Vive za 899€. Headsety Rift a Vive navyše vyžadujú aj aby ste vlastnili pomerne výkonný počítač, čo vás vyjde na ďalších približne 800€ ak taký nemáte. Sony PlayStation VR pritom bude vyžadovať iba konzolu PlayStation 4 za 400€.
PlayStation VR sa tak oproti Riftu a Vive zdá ako jednoznačne výhodná kúpa, napriek tomu, že Sony vám k headsetu nepribalí takmer nič okrem nevyhnutnej kabeláže. V prospech Oculus Rift tak hrá, že okrem samotného headsetu dostanete aj externú kameru, diaľkový ovládač, Xbox One ovládač a dvojicu hier. Pre používanie PlayStation VR však bude potrebná aj PlayStation kamera, ktorú vám spoločnosť nepribalí. Tá sa predáva samostatne asi za 60€. V balení tiež nenájdete PlayStation Move ovládač, ktorý si tak musíte kúpiť asi za 25€ ak ho ešte nemáte. Aj napriek týmto dodatočným položkám je PS VR stále asi o 200€ lacnejší ako Oculus Rift.
PlayStation VR obsahuje 5,7“ OLED displej s obnovovacou frekvenciou 120Hz a 100° pozorovacími uhlami. Displej má FullHD rozlíšenie 1920x1080px (960x1080px pre jedno oko). Konkurencia v podobe Riftu a Vive má frekvenciu 90Hz, ale na druhej strane vyššie rozlíšenie 2160x1200px. Sony však rozplýva obavy o kvalitu displeja nakoľko každý pixel je tvorený trojicou subpixelov takže každý pixel dostáva skutočné RGB farby a kvalita obrazu tak bude na vysokej úrovni.
Firma uviedla aj latenciu medzi pohybom hráča a pohybom postáv vo virtuálnej realite, ktorá by nemala presiahnuť 18ms. Na headsete bude možné hrať klasické hry pre PS4 avšak len vo „filmovom režime“, ktorý bude zobrazovať štandardnú plochú obrazovku s tromi úrovňami priblíženia. V čase uvedenia headsetu na trh však vyjde aj 50 kompatibilných hier a na ďalších tituloch sa pracuje.
Zdroj: arstechnica
mano8