EN

AMD Duron 600 MHz od Vlada

Vlado je prvým, ktorý zaslal výsledky do súťaže o Pretaktovanie mesiaca. Určite viete, že na tento mesiac máme prichystané ceny pre oboch víťazov - teda pre najvyššie a najefektívnejšie pretaktovanie. Vlado zaslal nielen výsledky, ale celkom pekný a dlhý "pokec".  "Pozdravujem všetkých priaznivcov drobného hazardu. Začiatkom februára som sa rozhodol vylepšiť si moje staručké PC za niečo novšie a rýchlejšie. A tak som vykonal čiastočný upgrade z Pentia 200MMX na Durona 600."

Zostava: 

MB: MicroATX Asus A7V133-M;  KT133A chipset

Procesor: Duron 600 - bol nejakú dobu používaný a vymenil som ho v obchode za starú dosku s Pentiom

Pamäť: KingMax 128MB; PC133; CAS3

Grafika: Inno3D Kyro2 32MB

HDD: Seagate 1,6GB; 4500ot./s;128 kB cache

Modem: Microcom DeskPorte - interný 56Kb

Skrinka: Compaq desktop s novým 250W zdrojom

CD ROM: BTC 24x

Disketovka

Chladič: Titan M5AB a 2 chladiče zo zdroja s dierou v skrinke

 

            Zo starej zostavy som predal: MB + CPU+chladič+200W ATX zdroj+grafiku. Takže som zohnal novú dosku Asus, používaného Durona 600 z 32. týždňa používaný Titan Cooler a nového Kyra2.

            Chladič bol zo spodu poškrábaný a tak som u dedka použil lapovaciu postu a sklíčko z poistky a pekne spodok do hladka zarovnal. Pred zarovnaním chladiča som mal teploty CPU okolo 45°C a to bol len na štandardných nastaveniach a bez zdrojových vetrákov čiže ako "bežné" PC. Potom bola už teplota a to už pri plnom zaťažení okolo 34°C - 36°C takže nikto mi nanahovorí že AMD-čka sa prehrievajú. Stačí sa o ne len slušne postarať. Po určitom čase mi to nedalo a pustil som sa do taktovania. Bez dvíhania napätia bežal na 110MHz FSB. Tuhou a neskôr elektrovodivým lakom som nastavil na CPU napätie na 1,8V a zdvihol FSB na 133 MHz, všetko bolo O.K. a mal som Duron 800. Keďže mám micro dosku, rôzne nastavenia CPU, pamätí sú tu pomerne chudobné. Napätie na CPU, chipsete, pamäte si tu nemôžem zmeniť, taktiež ani multiplikátor (alebo som to zatiaľ nenašiel). Štandardne je doska od výrobcu nastavená na nastavenie FSB na prepínači. Ten podľa manuálu umožňoval nastaviť 100; 103; 105; 110 a 133 MHz. Tak som poriadne hľadal na doske čím by sa to dalo prepnúť na nastavovanie v biose. Po určitej dobe som ho našiel rovno pod chladičom môjho Kyra. Tak som musel vytiahnuť grafiku a prehodiť jumper. Zapnem komp a v biose som našiel už trochu slušnejšie možnosti nastavenia FSB. Od 90 MHz po tuším 130 MHz ak je na prepínači nastavená FSB ako 100MHz a od 125 po 145MHz .Tak som nastavil hneď 145 MHz FSB (pamäť automaticky tiež na 145) uložil nastavenia a pekne sa Duroník rozbehol na 870MHz čo je asi maximum s touto doskou bez zmeny multiaplikátora. Pomer získaného výkonu je 1,45. Doska je veľmi kvalitná a stabilná aj keď tá frekvencia CPU nieje žiaden extrém. Velmi sa mi páčilo zistenie že aj v pretaktovanom stave má procesor v "úspornom režime" teplotu len 30°C. Z testov v 3D Marku ktoré som spravil je vidieť, že Kyru hodne pomáha vyššia frekvencia AGP zbernice a funguje bez najmenšieho problému. Je to vynikajúca grafická karta so slušným výkonom za veľmi slušnú cenu. Kyro nieje pretaktované a ide na štandardných 175/175 MHz. Časovanie pamäti mám 3-2-2 a 4bank interleave. Mal som požičanú aj AM1 128MB pamäť, ale tá bola slabá zvládala časovanie len 3-3-3 a tak teraz slúži v rodičovskom počítači na kancelárske účely. (Ak by niekto vedel ako zdvihnúť na doske Asus A7V133-M ešte vyššie FSB nech sa mi prosím ozve. Skúšal som programy SoftFSB; CPUBoost; CPUFSB. CPU FSB má v ponuke aj A7V133, aj dané PLL (ICS 94215) ale nič sa nedeje po nastavení vyššej FSB.) 

            Medzi týmito pokusmi som skúšal zmeniť multiplikátor priamo na CPU spájaním mostíkov elektrovodivým lakom a izolovaním vývodov lakom na nechty. Chcel som nastaviť 8,5x113 ale celé spájanie a izolovanie mi nefungovalo ani na 3 pokus a potom som to radšej nechal tak, lebo sa mi jednak nechcelo zničiť CPU a jednak sa mi odlomil kúsok rohu z CPU a vyzerá to dosť nepríjemne.

             AMD-čko si držalo teplotu za výdatnej pomoci 2 zdrojových chladičov a Titana M5AB vo Windowse podľa Asus PC Probe 37°C pri napätí 1,8V, ale škaredo sa nám vonku oteplilo a aktuálna teplota je 41- 42°C. Do skrinky som spravil nad CPU dieru a namontoval 2 vetráky zo zdroja a zvnútra oblepil kobercom, aby to bolo trochu tichšie lebo to nepríjemne húka. Do originálu som nechcel vŕtať dieru a tak som spravil z tenkého plechu nový dekel a nastriekal bielou farbou. Testy HDD dopadli otrasne. No, ale je to už starý (ale dobrý) harddisk a tak nemôžem chcieť od neho "nadpriemerné výsledky". Za nejakú dobu (až zas našetrím) vymením HDD za nejakú 7200 otáčkovú Barracudu a potom to naberie ešte poriadne na výkone.

                                                                               Overclocku zdar! Vlado

                       Testy som robil vo WIN98SE SK, 3D Mark 2000, 3D Mark 2001SE , SiSoftware Sandra 2002 Plus , CPU Stability test v 6.0      

Potrebný výsledok z Wcpuid

        

Výsledky zo Sandry v poradi zľava do prava - výsledok CPU, MMX, priepustnosť pamäte a výsledok z testu pevného disku.

Výsledky z 3D Marku 2000 :

3DMark Result: 4529 3D marks
CPU Speed: Display settings not 16 bit CPU 3D marks
Game 1 - Helicopter - Low Detail: 89,3 FPS
Game 1 - Helicopter - Medium Detail: 61,9 FPS
Game 1 - Helicopter - High Detail: 24,4 FPS
Game 2 - Adventure - Low Detail: 111,5 FPS
Game 2 - Adventure - Medium Detail: 57,4 FPS
Game 2 - Adventure - High Detail: 32,9 FPS
Fill Rate (Single-Texturing): 347,4 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing): 347,8 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light): 3326 KTriangles/s
High Polygon Count (4 Lights): 3027 KTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights): 2597 KTriangles/s
8MB Texture Rendering Speed: 277,6 FPS
16MB Texture Rendering Speed: 267,9 FPS
32MB Texture Rendering Speed: 205,2 FPS
64MB Texture Rendering Speed: Not enough AGP memory FPS
Bump Mapping (Emboss, 3-pass): 145,4 FPS
Bump Mapping (Emboss, 2-pass): 141,4 FPS
Bump Mapping (Emboss, 1-pass): 177,3 FPS
Bump Mapping (Environment): 56,5 FPS

Výsledky z 3D Marku 2001:

3DMark Score 1827
Game 1 - Car Chase - Low Detail 27.3 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 8.0 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 28.0 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 11.1 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 50.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 19.5 fps
Game 4 - Nature Not supported by hardware
Fill Rate (Single-Texturing) 348.8 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 341.8 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 3.0 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 1.1 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 76.7 fps
DOT3 Bump Mapping 36.4 fps
Vertex Shader 21.7 fps
Pixel Shader Not supported by hardware
Advanced Pixel Shader Not supported by hardware
Point Sprites 0.7 MSprites/s

Vlado samozrejme zaslal certifikát, ktorý som overil. Je v poriadku a tak sa Vlado zaradil medzi súťažiacich. Ak má niekto záujem certifikát mu môžem zaslať.

Obrázok po ukončení tvorby certifikátu vrátane aktuálnej teploty.

Overclocku zdar! Vlado        

   

Pridať nový komentár
TOPlist