Ja si pamatam este stare prostredie, ktore sa volalo ASSEMBLER = co v tom bolo naprogramovane, bezalo fantasticky rychlo a vysledny progra bol maly.
Teraz VSETCI do jedneho pouzivaju rozne prekladace, ktore funguju asi takto: spustim aplikaciu, ta je napisana v nejakom programovacom jazyku, KTORY NIE JE EFEKTIVNY, LEBO SA MUSI REAL-TIME PREKLADAT, takze vykon potrebny na jej prevadzku je radovo niekolkonasobne vyssi, ako keby to bolo odladene a nasadene ako zdrojovy kod. Kazdy prikaz, ktory je potrebne vykonat, sa musi REAL-TIME prekladat, cim sa zase straca potrebny vykon.
Aj najnovsie okna su robene v C++ a pouzivaju JAVA aplety a kazdy prikaz musia znovu a znovu prekladat namiesto toho, aby MS JEDEN KRAT urobil kompilaciu do zdrojoveho kodu a ten spustal. Lenivost programatorov nepozna hranice ...
A dalsi problem je v rozhrani modulov: KAZDY programator to urobi po svojom, takze vznikaju rozne doplnovacie routiny, ktore musia prenasane udaje prisposobovat, cim sa zase straca dalsi vykon.
No a tym samozrejme vznika dalsi problem: virusy a podobne potvorky :-) Pokial by originalny OS bol napaleny v ROM, NEBOLO by mozne ho napadnut = tym myslim ze dalsi restart OS spusti zase iba CISTU verziu, aj keby niekto nejaky skodlivy kod umiestnil do RAMky :-D
16 GB ROM stoji mozno tretinu ceny rovnako velkej RAM, je to podstatne rychlejsie ako ked je to treba tahat z HDD atd. atd.
Okolosediaci