Facebook oznámil svoj plán pretlačiť reklamy aj tým ľudom, ktorí používajú blokovače reklám ako Adblock. O deň na to Adblock oznámil, že obišiel tento pokus sociálnej siete. Nie však nadlho a Facebook je opäť vo vedení.
Tak tu máme malú vojnu technologických firiem. Facebook v stredu oznámil, začne obchádzať blokovače reklám aby priniesol reklamy širšiemu publiku. To pochopiteľne rozhorčilo viacero používateľov, ktorí jednoducho nechcú byť obťažovaní reklamou. Krátko po oznámení sociálnej siete prišiel najznámejší a najpoužívanejší blokovač reklamám Adblock Plus s oznámením, že už našiel spôsob ako obísť tento pokus Facebooku a reklamy úspešne blokuje. Najnovšia verzia Adblock Plus blokovala všetky reklamy aj tie v novinkách.
Blokovanie však podľa slov Facebooku nebolo bezchybné a doplnok údajne používal tak drastické blokovanie, že skrýval aj niektoré bežné príspevky priateľov na Facebooku. To pochopiteľne zhoršovalo používateľský zážitok a Facebooku sa to nepáčilo a vyjadril sa, že bude adresovať takéto správanie. Že to myslel Facebook naozaj vážne sme zistili už dnes. Sociálna sieť totiž aktualizovala zdrojový kód tak, že si poradí s riešením Adblocku a reklamy sú opäť pretlačené na Facebooku. Firme tak trvalo iba niekoľko hodín kým našla odpoveď na blokovanie reklám. Loptička je tak teraz na strane Adblocku, ktorý možno znovu nájde spôsob ako reklamy na Facebooku blokovať.
Zdroj: theverge, techcrunch
Bawor
Robo7
passco
GrandTour
MN