Obľuba tzv. Black Friday a Cyber Monday každým rokom rapídne rastie - 93% opýtaných českých zákazníkov vie o ich existencii. Pre spotrebiteľa generácie Z (18-24 rokov) a generácie miléniálov (25-40 rokov) je BFR už tradičný sviatok, kedy sa nakupuje. To sa prejavuje aj na priemernej cene nákupu - v týchto prípadoch sa využíva online obchod až o 360% viac než iný deň v roku.
Tento rok čierny piatok pripadá na 29. novembra a kyber pondelok na 2. decembra. V Česku pri zľavových akciách, obchody znižujú ceny v priemere o 63%. Na Slovensku to bude z dôvodu prítomnosti alza.sk, mall.sk (czc.cz) podobné, ak nie rovnaké. Niet divu, že napriek prebiehajúcej predvianočnej nákupnej sezóny väčšina Čechov vyčkáva s nákupmi na tieto výpredaje - vlani ich plánovalo využiť 52% spotrebiteľov.
Aj tento rok Česi plánujú intenzívne nákupy - v priemere každý chce zakúpiť štyri veci v celkovej cene 220€. Každý tretí Čech hľadá výhodné ponuky iba na internete, a viac ako polovica spotrebiteľov sa po nich obzerá ako online, tak v kamenných predajniach. Pre online predaj sa teda jedná o veľmi významné obdobie, pretože obrat stúpa až päťnásobne.
"Pri výpredajoch Česi využívajú predovšetkým zľavy na odevy. Na druhom mieste sa nachádza elektronika a na treťom obuv. Ochotne tiež nakupujeme kozmetiku a domáce spotrebiče. Podobné kategórie tovaru patria v online obchodoch k najobľúbenejším aj v iné dni, "hovorí Marcin Głogowski, generálny riaditeľ spoločnosti PayPal v strednej a východnej Európe.
S rastúcou obľubou čierneho piatku a kyber pondelok stúpa aj nebezpečenstvo zo strany počítačových zločincov. Na prelome novembra a decembra vzrastá počet pokusov o podvod o 18% oproti zvyšku roka.Podľa celosvetového prieskumu spoločností PayPal a Ipsos nakupujú online tri štvrtiny spotrebiteľov, ale viac ako polovica nakupujúcich sa obáva o bezpečnosť takýchto transakcií.
Podľa analýz môže 1,36% všetkých transakcií uskutočnených na čierny piatok a 1% transakcií na kyber pondelok predstavovať pokus o podvod. Vzhľadom k tomu, že priemerná hodnota jednej transakcie v tomto období dosahuje 243 USD (približne 220€), môžu straty, ktoré nakupujúci po celom svete utrpieť dosiahnuť aj tisícov dolárov.
Zdroj: PayPal TS
Pridať nový komentár