V databáze tvárí FBI je asi polovica dospelej populácie USA. To všetko samozrejme v záujme národnej bezpečnosti.
Georgetown University publikovala štúdiu, podľa ktorej má databáza tvárí FBI viac ako 117 miliónov občanov USA. To znamená, že úrad zmapoval tvár asi polovice dospelých ľudí v USA. Táto databáza slúži pre boj so zločinom a pre ochranu USA a ľudia ani nemajú často tušenie, ako sa tam dostali.
Problémom tejto gigantickej databázy je jej regulácia a spôsob, akým môže byť používaná. Do databázy majú prístup totiž viaceré úrady a 16 štátov umožňuje FBI používanie rozpoznávania tvárí na porovnanie tvárí podozrivých kriminálnikov s fotkami občanov či s ich vodičskými preukazmi. Vinníka tak neurčuje človek, ale algoritmus. Ďalších minimálne 26 štátov môže používať túto databázu pre vyhľadávanie podozrivých pričom pre takéto vyhľadávanie nepotrebujú povolenie. Autori štúdie oslovili celkovo 100 orgánov na presadzovanie práva pričom až 52 z nich odpovedalo, že používajú túto databázu na rozpoznávanie tvárí.
Problémom je aj presnosť algoritmu. Ten občas robí chyby pri prehľadávaní databázy pričom chybovosť je samozrejme tým vyššia, čím je nižšia kvalita fotky tváre. Typicky sa jedná o fotky z bezpečnostných kamier, zo smartfónov či zo sociálnych sietí. Štatistiky tiež ukázali, že algoritmy sa najčastejšie mýlia u Afroameričanov, žien a mladých ľudí. Algoritmov pre rozpoznávanie sa používa viac a vláde ich poskytujú viaceré spoločnosti ako Cognitec, NEC či MorphoTrust.
V databáze sú určite aj ľudia, ktorí nikdy nemali žiadny problém a kontakt s políciou. Ich tváre sa tam však dostali z fotky na vodičskom preukaze. Môže sa tak stať, že algoritmus zo seba „vypľuje“ zoznam ľudí, na ktorých sedí zhoda s hľadaným podozrivým, no v zozname bude celkom nevinný človek. Polícia aj v takomto prípade môže začať vyšetrovanie a poriadne znepríjemniť nič netušiacemu človeku život.
52 občianskych združení na ochranu ľudských práv už poslalo dopis na ministerstvo spravodlivosti aby vyšetrili ako je databáza používaná a či má dopad na rozličné komunity.
Zdroj: digitaltrends
asdasdasd