EN

Londýn dostane nové samojazdiace metro

 
Starosta Londýna, Boris Johnson, oznámil, že Londýn dostane nové vlaky pre metro, ktoré budú moderné, rýchle a schopné úplne samostatnej prevádzky.

Populácia v Londýne rýchlo rastie s čím má problémy nielen doprava nad zemou ale aj v podzemí. Súčasné kapacity vozňov na niektorých linkách prestavajú stačiť a tak je potrebná modernizácia. O tu sa majú postarať nove vlaky pre metro s názvom New Tube. Projekt majú na starosti spoločnosti Transport for London a PriestmanGoode.
 
 
Vozne okrem nových funkcií budú mať aj prepracovaný dizajn, ktorý má však stále zostať typický pre Londýn. Vo vnútri však pribudne napríklad vzduchové chladenie. Širšie dvere umožnia nastupovať väčšiemu počtu ľudí a ľudom na invalidných vozíčkoch. O zastávkach a prestupoch budú cestujúcich informovať obrazovky.
 
Vozne poskytnú aj viac priestoru pre cestujúcich čím by mali zvýšiť kapacitu linky Central a Bakerloo o 25%, Waterloo & City o 50% a Piccadilly o 60%, čo predstavuje asi o 12 000 cestujúcich za hodinu viac. Vlaky majú byť schopné fungovať samostatne a budú mať na palube spočiatku iba obsluhu, ktorá môže dohliadať na jazdu. Od samostatne riadiacich vlakov sa očakáva, že budú spoľahlivejšie ako tie súčasné. 
 
 
Celková výška projektu sa odhaduje na 1 miliardu až 2,5 miliardy libier. Do projektu sú zapojené aj spoločnosti ako Siemens, Hitachi čo Bombardier. Prvé takéto vlaky by mali mať na linke Piccadilly premiéru v roku 2022. Celkovo bude v Londýne 250 takýchto vlakov. Životnosť vlakov sa odhaduje na 40 rokov.
 
 
Zdroj: gizmag
 
Komentáre (6)
mm
Jóoooj, aká to veľká novinka... V prahe už dávno jazdia automatické vlaky(ten vodič je tam len kvôli legislatíve, v podstate iba otvára dvere, aj to len preto, aby sa nenudil) a chladenie je tam riešené vzduchom, ktorý nasáva z tuneku, ktorý je vetraný a na ochladenie tunelu sa používa prirodzený chlad podzemia úplne prirodzene už od postavenia metra. A naviac, česi neboli blbí a postavili si metro dostatočne vysoké, aby sa v ňom aj 2m človek postavil a dostatočne dlhé, že má postačujúcu kapacitu ešte aj 30 rokov po postavení metra a po niekoľkonásobnom zvýšení využívanosti(ani nehovorím o tom, že je dostatočne rovné, aby malo maximálku 80km/h).
M1ch4l
C uz je v spicke na svojom maxime (skratit interval vraj uz nejde). A a B neviem, ci idu automaticky. Ale mas pravdu, vlaky na linke C su schopne ist automaticky.
mm
Linka C používa francúzsky systém MATRA, na ktorom jazdí parížske metro samo, linka A používa LZA, ktorý by mal byť schopný na vedenie metra, iba linka B používa starý ruský analógový ARS, ktorý len kecá vodičovi do jazdy ale nie je schopný ho viesť.
mm
Inak - nie, nie je na maxime, keby si šiel tým Londýnskym a Parížskym, tak by si videl, čo je to maximum využitia metra :) tam sa nedá ani pohnúť v špičke, na Cčku v špičke nemáš problém sa pretlačiť cez súpravu. Bčko je na tom horšie vo špičke. Ale ak by boli súpravy v prahe priechodné, tak by mali ešte bohate miesta, ak by implementovali lepší zabezpečovací systém na Bčko a skrátili interval z 3min na 60-90s ako na Cčku, tak by ani Bčko nemalo problém.
DrStevko
toto sa mi mrte páči... :)
Qubo456
tomu ver !! :D to aj mne !!!
Pridať nový komentár
TOPlist