Začiatkom budúceho roka by sa mal zastaviť predaj plazmových televízorov spoločnosti Panasonic.
Presnejší dátum bol stanovený na koniec fiškálneho roka končiaceho v marci 2014. Spoločnosť sa však zatiaľ neodhodlala zbaviť úplne trhu s plazmovými televízormi a zvažuje ešte podnikanie v plazmových displejoch. Rozhodnutie by malo prísť do pár mesiacov. Divízia televízorov je hlavným faktorom čistej straty $15 miliárd za posledné dva fiškálne roky. Prevádzková strata činila za posledný fiškálny rok $913 miliónov.
Podľa správ z apríla tohto roka bolo zrejmé, že Panasonic zastavil vývoj plazmových panelov na odporúčanie prezidenta sekcie displejov, Kiyoshi Okamoto. Už vtedy Panasonic pracoval na poslednom plazmovom paneli a následne presunul svojich zamestnancov do sekcie OLED displejov. Krátko po tom konateľ Panasonic USA upravil tvrdenie v ktorom stálo - "technológia zabudovaná do ZT Series Studio Master Panel bude základom pre ďalší vývoj a výrobu plazmových displejov".
V roku 2012 tvorili plazmové televízory len 6% z celosvetových dodávok televízorov a naopak LCD televízory sa tešili až 87%-nému podielu na dodávkach. Zdá sa, že osud plazmových televízorov (aspoň) od Panasonic je jasný. Neustále vyvíjajúce sa technológie sa tlačia dopredu.
Zdroj: electronista.com
Pridať nový komentár