Podľa amerického profesora psychológie však má aj pozitívne účinky na mladých.
Niet pochýb o tom, že fenomén posledných rokov a predovšetkým (aj u nás) Facebook, musí mať určitý vplyv na správanie a psychiku používateľov. O aké ide teraz hovorí americký profesor psychológie, Larry D. Rosen, PhD z California State University. V prezentácii s názvom Poke Me: How Social Networks Can Both Help and Harm Our Kids vymenuváva vplyvy sociálnej siete na mladých ľudí a deti.
Spomína napríklad to, že dospievajúci mladí ľudia prejavujú viac narcistického správania. U tých, ktorí na Facebooku pôsobia aktívnejšie, sa majú prejavovať iné psychické poruchy, ako napríklad antisociálne správanie, mánia a agresívne správanie. Nadmerné používanie médií a technológií má mať tiež negatívny vplyv na zdravie detí a tínedžrov tým, že ich robí viac náchylnými na stavy úzkosti, depresiu a tiež ich robí náchylnejšie na budúce zdravotné problémy.
Facebook má negatívny vplyv aj na učenie. Štúdia potvrdila, že žiaci, ktorí aspoň raz počas pätnástich minút učenia kontrolovali svoju stránku na sociálnej sieti, dosiahli horšie známky.
Profesor však spomína aj pozitívne efekty sociálnej siete. Má nim byť napríklad lepšie začlenenie introvertov do spoločnosti, či poskytnutie nových spôsobov a nástrojov učenia študentov. Mladí, ktorí trávia čas na Facebooku tiež vedia prejaviť viac "virtuálnej empatie" svojim priateľom.
Rosen tiež dáva radu rodičom - akékoľvek pokusy o monitorovanie činnosti ich ratolestí na sociálnych sieťach je vraj zbytočné. Deti si nájdu riešenie za pár minút. Namiesto toho odporúča rozprávať sa s nimi a sledovať trendy on-line technológií. ,,Komunikácia je základom výchovy. Mali by ste sa so svojimi deťmi rozprávať, alebo lepšie, počúvať ich. Pomer medzi počúvaním dieťaťa a rozprávaním rodiča by mal byť päť k jednej, teda päť minút počúvať a minútu rozprávať."
spok
Trunks
thundabird
Trunks
thundabird
seeco
waron
Mučo Mačo
landrower
AmOK
like