O vývoji web hry Next.Land sme hovorili s Jurajom Rolkom. Next.Land je free-to-play tycoon budovateľská stratégia, v ktorej môžete nakupovať budovy kdekoľvek na svete a vytvoriť si svoje vlastné realitné impérium.
Hre práve finišuje jej Indiegogo kampaň, ktorú môžete podporiť na tomto linku.
Rozhovor prebehol v našom diskusnom fóre vo vlákne s názvom Juraj Rolko o hre Next.Land (o hre, jej vývoji a kampani na indiegogo). Vyberáme z neho úvodné otázky.
Otáka: Aká je HW náročnosť takejto web hry? Aký server by bol potrebný pri stovke či tisícke prihlásených hráčov?
Juraj Rolko: Z pohľadu užívateľa: hra je určená skôr pre desktopy, keďže výkon menších zariadení stále nie je ideálny. Laptop v konfiguráci Core i3, 4GB RAM, Intel HD Graphics 4440 by mal byť už dostatočne výkonný. Do budúcnosti však určite plánujem optimalizovať hru aj pre tablety a telefóny. Zaujiímavý prípad obmedzenia je tiež webový prehliadač MS Internet Explorer / Edge, ktorý je pre hru prakticky nepoužiteľný. Výkonnostný rozdiel medzi napr. Google Chrome, kde hra funguje ideálne, je priepastný. Pri vývoji sa žiaden konkrétny prehliadač nepreferoval.
Z pohľadu servera: výkon bude škálovateľný podľa potreby, keďže reálna prevádzka je plánovaná na platforme AWS. Výraznou položkou je diskový priestor a dátový traffic. Next.Land je vo svojej podstate mapová aplikácia a už teraz objem len čisto zdrojových dát presahuje 5TB. Toto samozrejme presahuje možnosti nejakého bežného hostingu, vps či dokonca dedikovaného servera. Z finančného hľadiska sa už bavíme o prenájme cloudových riešení vo výške rádovo tisíce eur za mesiac.
Otázka: Ako prišiel nápad na vytvorenie hry Next.Land?
Juraj Rolko: Pred nejakou dobou som sa začal aktívnejšie zaujímať o 3D grafiku priamo vo webovom prehliadači. Nadchlo ma, že už je možné vytvárať graficky naozaj pekné 3D prvky, napríklad s využitím frameworku threejs, ktoré fungujú priamo vo webovom prehliadači bez nutnosti inštalácie rôznych doplnkov ci pluginov. Som tiež veľký fanúšik openstreetmap projektu a open source projektov všeobecne. Spojením openstreetmap, threejs a môjho nadšenia pre webovú 3D grafiku začal vlastne vznikať môj projekt Next.Land. Do veľkej miery ma tiež inšpirovala hra monopolycitystreets.
Otázka: Podľa timeline vývoja hry bola pre ňu realizovaná kampaň na Kinckstarteri aj na Indiegogo. Aký mate osobný dojem z oboch systémov?
Juraj Rolko: Kampaň bola zatiaľ realizovaná iba na Indiegogo, keďže tam je spustenie menej komplikované. Slovensko stále nie je Kickstarterom podporované. Mám pripravený postup pre spustenie kampane aj na KS, avšak iba v prípade, že uvidím reálny potenciál po skončení kampane na Indiegogo.
Čo sa týka samotnej kampane na platforme Indiegogo. Toto je naozaj veľké sklamanie. Prakticky mám pocit, že zdroje návštevnosti kampane sú výhradne vlastné (priatelia, youtube, twitter, fb, rôzne fóra, články a pod) a Indiegogo samotné nezabezpečilo takmer nikoho. O tejto téme by som sa vedel rozpísať na celý článok a celkom rád by som to nejkou formou v budúcnosti urobil. Ako prebehla nejaká úspešná kampaň sa dočítate na každom kroku, avšak ako to vyzerá aj z tej druhej strany takmer nikdy :)
Celý rozhovor o vývoji hry Next.Land si môžete prečíťať v tomto vlákne diskusného fóra.
Hru si môžete vyskúšať na adrese https://next.land
Sponzorom rozhovorov s čitateľmi je spoločnosť GIGABYTE.
Pridať nový komentár