Zrejme ste už počuli o autách, ktoré šoférujú samé. Najznámejšie z nich má asi Google, avšak ich reálna prevádzka stále ostáva hudbou budúcnosti.
Chyby šoféra sú podľa štatistík chybou číslo jeden pri automobilových nehodách. Čo by sa teda stalo, keby vylúčime ľudský faktor z prevádzky? Podľa nezávislého výskumu , ktorý vykonal Eno Center for Transportation, by po zverení jazdy čisto do rúk samotného auta klesli zranenia o 90% a ekonomika USA by ušetrila 450 miliárd dolárov ročne.
Spomínané centrum zistilo, že 40% smrteľných nehôd v USA je zapríčinených alkoholom, drogami, únavou alebo rozptýlením. To sú všetko vlastnosti, ktoré môže mať iba človek, auto nie. Sú síce prípady, kedy zlyhala technika auta a vozidlo tak povediac môže za nehodu. Ale dokonca aj v týchto prípadoch ľudský faktor ako nevenovanie pozornosti jazde či prekračovanie rýchlosti prispieva k nehode, respektíve k závažnosti zranení.
Na Slovensku sa stalo za rok 2012 3065 dopravných nehôd, z toho bohužiaľ 59 smrteľných.
O tom, že sú auta bez šoféra pripravené na ostré nasadenie svedčí aj fakt, že auto od Googlu už absolvovalo vyše 300 000 míľ v Sillicon Valley, Los Angeles či v San Franciscu. A to bez nehody. Vlastne nie tak celkom, malú nehodu jedno z testovacích áut malo. Prius od Googlu narazil do iného auta, paradoxne tiež Priusu. Google to vysvetlil tak, že v čase nehody auto riadil šofér. Tak či tak vyzerajú tieto auta bezpečne, podľa štatistík šoférujú lepšie ako priemerný Američan, ktorý má každých 165 000 míľ nehodu.
Nič zrejme nie je dokonalé, aj Google auto už zažilo drobnú nehodu
Miera toho, ako ľudia príjmu takéto inteligentné autá bude hrať rolu v tom, o koľko klesne nehodovosť a koľko peňazí sa ušetrí. Tak napríklad, ak by jedno z desiatich klasických áut bolo nahradené samoriadiacim autom, nehody a zranenia by klesli asi o polovicu a ročne by sa dalo ušetriť 25 miliárd dolárov.
Na dosiahnutie zníženia mieri nehodovosti o spomenutých 90% by muselo dôjsť k 90%-tnému prijatiu medzi spotrebiteľov. Na ušetrenie 450 miliárd USD ročne je vyžadované takmer 100%-tné prijatie.
Niektoré firmy už testujú svoje samoriadiace autá. Okrem Google sú nimi Mercedes, Nissan a Toyota. Jedným z dôvodov, prečo sa však ešte nevyskytujú v bežnej prevádzke je vysoká cena za zostrojenie takéhoto auta a legislatíva, ktorá nie je pripravená na príchod samoriadiacich áut. Ďalším faktorom môže byť fakt, či dokážeme zdôveriť svoju bezpečnosť hromade obvodov, logiky a senzorov.
Samoriadiace autá majú znížiť nehodovosť a šetriť peniaze
Zrejme ste už počuli o autách, ktoré sa šoférujú samé. Najznámejšie z nich má asi Google, avšak ich reálna prevádzka stále ostáva hudbou budúcnosti.
Chyby šoféra sú podľa štatistík chybou číslo jeden pri automobilových nehodách. Čo by sa teda stalo, keby vylúčime ľudský faktor z prevádzky? Podľa nezávislého výskumu , ktorý vykonal Eno Center for Transportation, by po zverení jazdy čisto do rúk samotného auta klesli zranenia o 90% a ekonomika USA by ušetrila 450 miliárd dolárov ročne.
Spomínané centrum zistilo, že 40% smrteľných nehôd v USA je zapríčinených alkoholom, drogami, únavou alebo rozptýlením. To sú všetko vlastnosti, ktoré môže mať iba človek, auto nie. Sú síce prípady, kedy zlyhala technika auta a vozidlo tak povediac môže za nehôd. Ale dokonca aj v týchto prípadoch ľudský faktor ako nevenovanie pozornosti jazde či prekračovanie rýchlosti prispieva k nehode, respektíve k závažnosti zranení.
Na Slovensku sa stalo za rok 2012 3065 dopravných nehôd, z toho bohužiaľ 59 smrteľných.
O tom, že sú auta bez šoféra pripravené na ostré nasadenie svedčí aj fakt, že auto od Googlu už absolvovalo vyše 300 000 míľ v Sillicon Valley, Los Angles či v San Francisu. A to bez nehody. Vlastne nie tak celkom, malú nehodu jedno z testovacích áut malo. Prius od Googlu narazil do iného auta, paradoxne tiež Priusu. Google to vysvetlil tak, že v čase nehody auto riadil šofér. Tak či tak vyzerajú tieto auta bezpečne, podľa štatistík šoférujú lepšie ako priemerný Američan, ktorý má každých 165 000 míľ nehodu.
Nič nie je zdá sa dokonalé, aj Google auto už zažilo drobnú nehodu
Miera toho, ako ľudia príjmu takéto inteligentné autá bude hrať rolu v tom, o koľko klesne nehodovosť a koľko peňazí sa ušetrí. Tak napríklad, ak by jedno z desiatich klasických áut bolo nahradené samoriadiacim autom, nehody a zranenia by klesli asi o polovicu a ročne by sa dalo ušetriť 25 miliárd dolárov.
Na dosiahnutie zníženia mieri nehodovosti o spomenutých 90% by muselo dôjsť k 90%-tnému prijatiu medzi spotrebiteľov. Na ušetrenie 450 miliárd USD ročne je vyžadované takmer 100%-tné prijatie.
Niektoré firmy už testujú svoje samoriadiace autá. Okrem Google sú nimi Mercedes, Nissan a Toyota. Jedným z dôvodov, prečo sa však ešte nevyskytujú v bežnej prevádzke je vysoká cena za zostrojenie takéhoto auta a legislatíva, ktorá nie je pripravená na príchod samoriadiacich áut. Ďalším faktorom môže byť fakt, či dokážeme zdôveriť svoju bezpečnosť hromade obvodov, logiky a senzorov.
Samoriadiace autá majú znížiť nehodovosť a šetriť peniaze
Zrejme ste už počuli o autách, ktoré sa šoférujú samé. Najznámejšie z nich má asi Google, avšak ich reálna prevádzka stále ostáva hudbou budúcnosti.
Chyby šoféra sú podľa štatistík chybou číslo jeden pri automobilových nehodách. Čo by sa teda stalo, keby vylúčime ľudský faktor z prevádzky? Podľa nezávislého výskumu , ktorý vykonal Eno Center for Transportation, by po zverení jazdy čisto do rúk samotného auta klesli zranenia o 90% a ekonomika USA by ušetrila 450 miliárd dolárov ročne.
Spomínané centrum zistilo, že 40% smrteľných nehôd v USA je zapríčinených alkoholom, drogami, únavou alebo rozptýlením. To sú všetko vlastnosti, ktoré môže mať iba človek, auto nie. Sú síce prípady, kedy zlyhala technika auta a vozidlo tak povediac môže za nehôd. Ale dokonca aj v týchto prípadoch ľudský faktor ako nevenovanie pozornosti jazde či prekračovanie rýchlosti prispieva k nehode, respektíve k závažnosti zranení.
Na Slovensku sa stalo za rok 2012 3065 dopravných nehôd, z toho bohužiaľ 59 smrteľných.
O tom, že sú auta bez šoféra pripravené na ostré nasadenie svedčí aj fakt, že auto od Googlu už absolvovalo vyše 300 000 míľ v Sillicon Valley, Los Angles či v San Francisu. A to bez nehody. Vlastne nie tak celkom, malú nehodu jedno z testovacích áut malo. Prius od Googlu narazil do iného auta, paradoxne tiež Priusu. Google to vysvetlil tak, že v čase nehody auto riadil šofér. Tak či tak vyzerajú tieto auta bezpečne, podľa štatistík šoférujú lepšie ako priemerný Američan, ktorý má každých 165 000 míľ nehodu.
Nič nie je zdá sa dokonalé, aj Google auto už zažilo drobnú nehodu
Miera toho, ako ľudia príjmu takéto inteligentné autá bude hrať rolu v tom, o koľko klesne nehodovosť a koľko peňazí sa ušetrí. Tak napríklad, ak by jedno z desiatich klasických áut bolo nahradené samoriadiacim autom, nehody a zranenia by klesli asi o polovicu a ročne by sa dalo ušetriť 25 miliárd dolárov.
Na dosiahnutie zníženia mieri nehodovosti o spomenutých 90% by muselo dôjsť k 90%-tnému prijatiu medzi spotrebiteľov. Na ušetrenie 450 miliárd USD ročne je vyžadované takmer 100%-tné prijatie.
Niektoré firmy už testujú svoje samoriadiace autá. Okrem Google sú nimi Mercedes, Nissan a Toyota. Jedným z dôvodov, prečo sa však ešte nevyskytujú v bežnej prevádzke je vysoká cena za zostrojenie takéhoto auta a legislatíva, ktorá nie je pripravená na príchod samoriadiacich áut. Ďalším faktorom môže byť fakt, či dokážeme zdôveriť svoju bezpečnosť hromade obvodov, logiky a senzorov.
Samoriadiace autá majú znížiť nehodovosť a šetriť peniaze
Zrejme ste už počuli o autách, ktoré sa šoférujú samé. Najznámejšie z nich má asi Google, avšak ich reálna prevádzka stále ostáva hudbou budúcnosti.
Chyby šoféra sú podľa štatistík chybou číslo jeden pri automobilových nehodách. Čo by sa teda stalo, keby vylúčime ľudský faktor z prevádzky? Podľa nezávislého výskumu , ktorý vykonal Eno Center for Transportation, by po zverení jazdy čisto do rúk samotného auta klesli zranenia o 90% a ekonomika USA by ušetrila 450 miliárd dolárov ročne.
Spomínané centrum zistilo, že 40% smrteľných nehôd v USA je zapríčinených alkoholom, drogami, únavou alebo rozptýlením. To sú všetko vlastnosti, ktoré môže mať iba človek, auto nie. Sú síce prípady, kedy zlyhala technika auta a vozidlo tak povediac môže za nehôd. Ale dokonca aj v týchto prípadoch ľudský faktor ako nevenovanie pozornosti jazde či prekračovanie rýchlosti prispieva k nehode, respektíve k závažnosti zranení.
Na Slovensku sa stalo za rok 2012 3065 dopravných nehôd, z toho bohužiaľ 59 smrteľných.
O tom, že sú auta bez šoféra pripravené na ostré nasadenie svedčí aj fakt, že auto od Googlu už absolvovalo vyše 300 000 míľ v Sillicon Valley, Los Angles či v San Francisu. A to bez nehody. Vlastne nie tak celkom, malú nehodu jedno z testovacích áut malo. Prius od Googlu narazil do iného auta, paradoxne tiež Priusu. Google to vysvetlil tak, že v čase nehody auto riadil šofér. Tak či tak vyzerajú tieto auta bezpečne, podľa štatistík šoférujú lepšie ako priemerný Američan, ktorý má každých 165 000 míľ nehodu.
Nič nie je zdá sa dokonalé, aj Google auto už zažilo drobnú nehodu
Miera toho, ako ľudia príjmu takéto inteligentné autá bude hrať rolu v tom, o koľko klesne nehodovosť a koľko peňazí sa ušetrí. Tak napríklad, ak by jedno z desiatich klasických áut bolo nahradené samoriadiacim autom, nehody a zranenia by klesli asi o polovicu a ročne by sa dalo ušetriť 25 miliárd dolárov.
Na dosiahnutie zníženia mieri nehodovosti o spomenutých 90% by muselo dôjsť k 90%-tnému prijatiu medzi spotrebiteľov. Na ušetrenie 450 miliárd USD ročne je vyžadované takmer 100%-tné prijatie.
Niektoré firmy už testujú svoje samoriadiace autá. Okrem Google sú nimi Mercedes, Nissan a Toyota. Jedným z dôvodov, prečo sa však ešte nevyskytujú v bežnej prevádzke je vysoká cena za zostrojenie takéhoto auta a legislatíva, ktorá nie je pripravená na príchod samoriadiacich áut. Ďalším faktorom môže byť fakt, či dokážeme zdôveriť svoju bezpečnosť hromade obvodov, logiky a senzorov.
Samoriadiace autá majú znížiť nehodovosť a šetriť peniaze
Zrejme ste už počuli o autách, ktoré sa šoférujú samé. Najznámejšie z nich má asi Google, avšak ich reálna prevádzka stále ostáva hudbou budúcnosti.
Chyby šoféra sú podľa štatistík chybou číslo jeden pri automobilových nehodách. Čo by sa teda stalo, keby vylúčime ľudský faktor z prevádzky? Podľa nezávislého výskumu , ktorý vykonal Eno Center for Transportation, by po zverení jazdy čisto do rúk samotného auta klesli zranenia o 90% a ekonomika USA by ušetrila 450 miliárd dolárov ročne.
Spomínané centrum zistilo, že 40% smrteľných nehôd v USA je zapríčinených alkoholom, drogami, únavou alebo rozptýlením. To sú všetko vlastnosti, ktoré môže mať iba človek, auto nie. Sú síce prípady, kedy zlyhala technika auta a vozidlo tak povediac môže za nehôd. Ale dokonca aj v týchto prípadoch ľudský faktor ako nevenovanie pozornosti jazde či prekračovanie rýchlosti prispieva k nehode, respektíve k závažnosti zranení.
Na Slovensku sa stalo za rok 2012 3065 dopravných nehôd, z toho bohužiaľ 59 smrteľných.
O tom, že sú auta bez šoféra pripravené na ostré nasadenie svedčí aj fakt, že auto od Googlu už absolvovalo vyše 300 000 míľ v Sillicon Valley, Los Angles či v San Francisu. A to bez nehody. Vlastne nie tak celkom, malú nehodu jedno z testovacích áut malo. Prius od Googlu narazil do iného auta, paradoxne tiež Priusu. Google to vysvetlil tak, že v čase nehody auto riadil šofér. Tak či tak vyzerajú tieto auta bezpečne, podľa štatistík šoférujú lepšie ako priemerný Američan, ktorý má každých 165 000 míľ nehodu.
Nič nie je zdá sa dokonalé, aj Google auto už zažilo drobnú nehodu
Miera toho, ako ľudia príjmu takéto inteligentné autá bude hrať rolu v tom, o koľko klesne nehodovosť a koľko peňazí sa ušetrí. Tak napríklad, ak by jedno z desiatich klasických áut bolo nahradené samoriadiacim autom, nehody a zranenia by klesli asi o polovicu a ročne by sa dalo ušetriť 25 miliárd dolárov.
Na dosiahnutie zníženia mieri nehodovosti o spomenutých 90% by muselo dôjsť k 90%-tnému prijatiu medzi spotrebiteľov. Na ušetrenie 450 miliárd USD ročne je vyžadované takmer 100%-tné prijatie.
Niektoré firmy už testujú svoje samoriadiace autá. Okrem Google sú nimi Mercedes, Nissan a Toyota. Jedným z dôvodov, prečo sa však ešte nevyskytujú v bežnej prevádzke je vysoká cena za zostrojenie takéhoto auta a legislatíva, ktorá nie je pripravená na príchod samoriadiacich áut. Ďalším faktorom môže byť fakt, či dokážeme zdôveriť svoju bezpečnosť hromade obvodov, logiky a senzorov.
Samoriadiace autá majú znížiť nehodovosť a šetriť peniaze
Zrejme ste už počuli o autách, ktoré sa šoférujú samé. Najznámejšie z nich má asi Google, avšak ich reálna prevádzka stále ostáva hudbou budúcnosti.
Chyby šoféra sú podľa štatistík chybou číslo jeden pri automobilových nehodách. Čo by sa teda stalo, keby vylúčime ľudský faktor z prevádzky? Podľa nezávislého výskumu , ktorý vykonal Eno Center for Transportation, by po zverení jazdy čisto do rúk samotného auta klesli zranenia o 90% a ekonomika USA by ušetrila 450 miliárd dolárov ročne.
Spomínané centrum zistilo, že 40% smrteľných nehôd v USA je zapríčinených alkoholom, drogami, únavou alebo rozptýlením. To sú všetko vlastnosti, ktoré môže mať iba človek, auto nie. Sú síce prípady, kedy zlyhala technika auta a vozidlo tak povediac môže za nehôd. Ale dokonca aj v týchto prípadoch ľudský faktor ako nevenovanie pozornosti jazde či prekračovanie rýchlosti prispieva k nehode, respektíve k závažnosti zranení.
Na Slovensku sa stalo za rok 2012 3065 dopravných nehôd, z toho bohužiaľ 59 smrteľných.
O tom, že sú auta bez šoféra pripravené na ostré nasadenie svedčí aj fakt, že auto od Googlu už absolvovalo vyše 300 000 míľ v Sillicon Valley, Los Angles či v San Francisu. A to bez nehody. Vlastne nie tak celkom, malú nehodu jedno z testovacích áut malo. Prius od Googlu narazil do iného auta, paradoxne tiež Priusu. Google to vysvetlil tak, že v čase nehody auto riadil šofér. Tak či tak vyzerajú tieto auta bezpečne, podľa štatistík šoférujú lepšie ako priemerný Američan, ktorý má každých 165 000 míľ nehodu.
Nič nie je zdá sa dokonalé, aj Google auto už zažilo drobnú nehodu
Miera toho, ako ľudia príjmu takéto inteligentné autá bude hrať rolu v tom, o koľko klesne nehodovosť a koľko peňazí sa ušetrí. Tak napríklad, ak by jedno z desiatich klasických áut bolo nahradené samoriadiacim autom, nehody a zranenia by klesli asi o polovicu a ročne by sa dalo ušetriť 25 miliárd dolárov.
Na dosiahnutie zníženia mieri nehodovosti o spomenutých 90% by muselo dôjsť k 90%-tnému prijatiu medzi spotrebiteľov. Na ušetrenie 450 miliárd USD ročne je vyžadované takmer 100%-tné prijatie.
Niektoré firmy už testujú svoje samoriadiace autá. Okrem Google sú nimi Mercedes, Nissan a Toyota. Jedným z dôvodov, prečo sa však ešte nevyskytujú v bežnej prevádzke je vysoká cena za zostrojenie takéhoto auta a legislatíva, ktorá nie je pripravená na príchod samoriadiacich áut. Ďalším faktorom môže byť fakt, či dokážeme zdôveriť svoju bezpečnosť hromade obvodov, logiky a senzorov.
Samoriadiace autá majú znížiť nehodovosť a šetriť peniaze
Zrejme ste už počuli o autách, ktoré sa šoférujú samé. Najznámejšie z nich má asi Google, avšak ich reálna prevádzka stále ostáva hudbou budúcnosti.
Chyby šoféra sú podľa štatistík chybou číslo jeden pri automobilových nehodách. Čo by sa teda stalo, keby vylúčime ľudský faktor z prevádzky? Podľa nezávislého výskumu , ktorý vykonal Eno Center for Transportation, by po zverení jazdy čisto do rúk samotného auta klesli zranenia o 90% a ekonomika USA by ušetrila 450 miliárd dolárov ročne.
Spomínané centrum zistilo, že 40% smrteľných nehôd v USA je zapríčinených alkoholom, drogami, únavou alebo rozptýlením. To sú všetko vlastnosti, ktoré môže mať iba človek, auto nie. Sú síce prípady, kedy zlyhala technika auta a vozidlo tak povediac môže za nehôd. Ale dokonca aj v týchto prípadoch ľudský faktor ako nevenovanie pozornosti jazde či prekračovanie rýchlosti prispieva k nehode, respektíve k závažnosti zranení.
Na Slovensku sa stalo za rok 2012 3065 dopravných nehôd, z toho bohužiaľ 59 smrteľných.
O tom, že sú auta bez šoféra pripravené na ostré nasadenie svedčí aj fakt, že auto od Googlu už absolvovalo vyše 300 000 míľ v Sillicon Valley, Los Angles či v San Francisu. A to bez nehody. Vlastne nie tak celkom, malú nehodu jedno z testovacích áut malo. Prius od Googlu narazil do iného auta, paradoxne tiež Priusu. Google to vysvetlil tak, že v čase nehody auto riadil šofér. Tak či tak vyzerajú tieto auta bezpečne, podľa štatistík šoférujú lepšie ako priemerný Američan, ktorý má každých 165 000 míľ nehodu.
Nič nie je zdá sa dokonalé, aj Google auto už zažilo drobnú nehodu
Miera toho, ako ľudia príjmu takéto inteligentné autá bude hrať rolu v tom, o koľko klesne nehodovosť a koľko peňazí sa ušetrí. Tak napríklad, ak by jedno z desiatich klasických áut bolo nahradené samoriadiacim autom, nehody a zranenia by klesli asi o polovicu a ročne by sa dalo ušetriť 25 miliárd dolárov.
Na dosiahnutie zníženia mieri nehodovosti o spomenutých 90% by muselo dôjsť k 90%-tnému prijatiu medzi spotrebiteľov. Na ušetrenie 450 miliárd USD ročne je vyžadované takmer 100%-tné prijatie.
Niektoré firmy už testujú svoje samoriadiace autá. Okrem Google sú nimi Mercedes, Nissan a Toyota. Jedným z dôvodov, prečo sa však ešte nevyskytujú v bežnej prevádzke je vysoká cena za zostrojenie takéhoto auta a legislatíva, ktorá nie je pripravená na príchod samoriadiacich áut. Ďalším faktorom môže byť fakt, či dokážeme zdôveriť svoju bezpečnosť hromade obvodov, logiky a senzorov.
Samoriadiace autá majú znížiť nehodovosť a šetriť peniaze
Zrejme ste už počuli o autách, ktoré sa šoférujú samé. Najznámejšie z nich má asi Google, avšak ich reálna prevádzka stále ostáva hudbou budúcnosti.
Chyby šoféra sú podľa štatistík chybou číslo jeden pri automobilových nehodách. Čo by sa teda stalo, keby vylúčime ľudský faktor z prevádzky? Podľa nezávislého výskumu , ktorý vykonal Eno Center for Transportation, by po zverení jazdy čisto do rúk samotného auta klesli zranenia o 90% a ekonomika USA by ušetrila 450 miliárd dolárov ročne.
Spomínané centrum zistilo, že 40% smrteľných nehôd v USA je zapríčinených alkoholom, drogami, únavou alebo rozptýlením. To sú všetko vlastnosti, ktoré môže mať iba človek, auto nie. Sú síce prípady, kedy zlyhala technika auta a vozidlo tak povediac môže za nehôd. Ale dokonca aj v týchto prípadoch ľudský faktor ako nevenovanie pozornosti jazde či prekračovanie rýchlosti prispieva k nehode, respektíve k závažnosti zranení.
Na Slovensku sa stalo za rok 2012 3065 dopravných nehôd, z toho bohužiaľ 59 smrteľných.
O tom, že sú auta bez šoféra pripravené na ostré nasadenie svedčí aj fakt, že auto od Googlu už absolvovalo vyše 300 000 míľ v Sillicon Valley, Los Angles či v San Francisu. A to bez nehody. Vlastne nie tak celkom, malú nehodu jedno z testovacích áut malo. Prius od Googlu narazil do iného auta, paradoxne tiež Priusu. Google to vysvetlil tak, že v čase nehody auto riadil šofér. Tak či tak vyzerajú tieto auta bezpečne, podľa štatistík šoférujú lepšie ako priemerný Američan, ktorý má každých 165 000 míľ nehodu.
Nič nie je zdá sa dokonalé, aj Google auto už zažilo drobnú nehodu
Miera toho, ako ľudia príjmu takéto inteligentné autá bude hrať rolu v tom, o koľko klesne nehodovosť a koľko peňazí sa ušetrí. Tak napríklad, ak by jedno z desiatich klasických áut bolo nahradené samoriadiacim autom, nehody a zranenia by klesli asi o polovicu a ročne by sa dalo ušetriť 25 miliárd dolárov.
Na dosiahnutie zníženia mieri nehodovosti o spomenutých 90% by muselo dôjsť k 90%-tnému prijatiu medzi spotrebiteľov. Na ušetrenie 450 miliárd USD ročne je vyžadované takmer 100%-tné prijatie.
Niektoré firmy už testujú svoje samoriadiace autá. Okrem Google sú nimi Mercedes, Nissan a Toyota. Jedným z dôvodov, prečo sa však ešte nevyskytujú v bežnej prevádzke je vysoká cena za zostrojenie takéhoto auta a legislatíva, ktorá nie je pripravená na príchod samoriadiacich áut. Ďalším faktorom môže byť fakt, či dokážeme zdôveriť svoju bezpečnosť hromade obvodov, logiky a senzorov.
passco
LukasP
lacikaboss